КОМПЛЕМЕНТАРНІСТЬ ЯК ПАРАДИГМА МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ
В. С. Колтун
УДК: 352
В. С. Колтун
КОМПЛЕМЕНТАРНІСТЬ ЯК ПАРАДИГМА МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ
Анотація
У результаті проведеного дослідження обгрунтовано комплементарність як парадигму місцевого самоврядування. Сформульовано специфіку інституціональної та функціональної комплементарності системи місцевого самоврядування. Так, інституціональна комплементарність системи місцевого самоврядування передбачає заздалегідь вибудуваний і закріплений у законодавстві спосіб реалізації взаємодії з іншими органами публічного управління як місцевого, так і центрального рівнів. Подібні зв'язки визначено на рівні Конституції України, Законів України. Інституціональна комплементарність свідчить про організаційну іманентну єдність декількох відносно стабільних систем і не відображає їх рух у часі. Натомість, функціональна комплементарність характеризує процес, тобто динаміку, а не статику; може формуватись і використовуватись ситуативно (на основі принципів організаційної і правової автономії) в якості механізму "відповіді" на той чи інший виклик, що постає перед будь-яким елементом системи місцевого самоврядування; на відміну від інституціональної, її ініціаторами і суб'єктами може виступати не тільки легітимізована керуюча підсистема, але і будь-який інший (група інших) елементів системи МС; другою стороною комплементарності може виступати не тільки орган публічного управління, але і інша територіальна громада (наприклад, при реалізації функцій, передбачених Законом України "Про співробітництво територіальних громад") і громадська організація (рух) при реалізації тих чи інших функцій із забезпечення розвитку територій.
V. Koltun
COMPLEMENTARITY AS A PARADIGM OF LOCAL SELF-GOVERNMENT: METHODOLOGICAL ASPECTS
Summary
The study proved complementarity as a paradigm of local self-government. Formulated the specific institutional and functional complementarity of local government. Thus, institutional complementarity of local government provides pre-built a fixed and a way to implement legislation in cooperation with other bodies of public administration both local and central levels. Such connections is set at the Constitution of Ukraine, Laws of Ukraine. Institutional complementarity indicates the inherent organizational unity of several relatively stable and does not reflect their motion in time. Instead, functional complementarity describes the process that is dynamic, not static; can be formed and used situationally (on the basis of organizational and legal autonomy) as a mechanism for "answers" for a particular challenge facing any element of local government; as opposed to institutional, its initiators and actors can act not only legitimized control subsystem, but also any other (other group) local self-government system elements; the other party complementarity can be not only of public administration, but also other local community (eg, implementation of the functions provided by the Law of Ukraine "On the cooperation of local communities") and NGO (movement) in the implementation of certain functions of the software development areas.
№ 4 2015, стор. 104 - 108
Рубрика: Економіка
Кількість переглядів: 1434