EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КРЕДИТНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА ПО ВІДНОШЕННЮ ДО ПОКУПЦІВ
Ю. М. Атаманчук

Назад

УДК: 657.432

Ю. М. Атаманчук

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КРЕДИТНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА ПО ВІДНОШЕННЮ ДО ПОКУПЦІВ

Анотація

Кредитна політика спрямована на підвищення ефективності операційної та фінансової діяльності підприємства. З метою забезпечення конкурентоспроможності та привабливості товару, що продається в сучасній практиці реалізація товарів у кредит (з відстрочкою платежу) отримала широкий розвиток.
Стаття присвячена розгляду процесу формування кредитної політики по відношенню до покупців. Автор аналізує управління дебіторською заборгованістю, визначає етапи, фактори та критерії формування кредитної політики по відношенню до дебіторів, типи кредитної політики підприємства головні критерії її ефективності.
Головний критерій ефективності кредитної політики — зростання прибутковості з основної діяльності компанії внаслідок збільшення обсягів продажів (буде здійснюватися при лібералізації кредитування) або шляхом прискорення оборотності дебіторської заборгованості (цьому сприяє жорсткість кредитної політики). До складу формування умов системи кредитних відносин входять наступні елементи: термін надання кредиту (кредитний період); розмір кредиту (кредитний ліміт); вартість надання кредиту (система цінових знижок при здійсненні негайних розрахунків за придбану продукцію); система штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язань покупцями.

Y. Atamanchuk

FEATURES OF FORMATION OF COMPANY CREDIT POLICY IN RELATION TO CUSTOMERS

Summary

The credit policy is aimed at improving the efficiency of operating and financial performance of the company. In order to ensure the competitiveness and attractiveness of goods sold in the modern practice of sale of goods on credit (with deferred payment) widely developed.
The article examines the process of forming a credit policy towards customers. The author analyzes accounts receivable management, defines stages, factors and criteria for the formation of credit policy towards debtors types of credit policy of the company main criteria for effectiveness.
The main criterion for effectiveness of credit policy — increase the profitability of the core activities of the company due to the increase in sales (to be carried out with the liberalization of credit) or by accelerating the turnover of receivables (this contributes to the stiffness of credit policy). The structure formation conditions of credit relations system includes the following elements: the term of the loan (loan period); amount of credit (credit limit); the cost of the loan (system price discounts when making immediate payment for the purchased products); system of penalties for late performance of buyer.

№ 6 2015, стор. 54 - 59

Рубрика: Економіка

Кількість переглядів: 1103

Відомості про авторів

Ю. М. Атаманчук

к. пед. н., доцент, директор, Уманська філія Київського інституту бізнесу і технологій

Y. Atamanchuk

Ph.D., Associate Professor, Director, Uman branch of the Kiev Institute of Business and Technology, Uman

Як цитувати статтю

Атаманчук Ю. М. Особливості формування кредитної політики підприємства по відношенню до покупців. Інвестиції: практика та досвід. 2015. № 6. С. 54–59.

Atamanchuk, Y. (2015), “Features of formation of company credit policy in relation to customers”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 6, pp. 54–59.

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.