EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ІНТЕГРАЦІЙНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
О. В. Бабенко

Назад

УДК: 338

О. В. Бабенко

ІНТЕГРАЦІЙНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Анотація

У статті визначено передумови інтеграції концепцій корпоративної соціальної відповідальності та їх вплив на підвищення ефективності діяльності туристичних підприємств.

O. Babenko

INTEGRATION PRINCIPLES OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY FORMING AT THE TOURIST ENTERPRISES

Summary

The article determines precondition of corporate social responsibility integrating process and it's influence for the efficiency of tourist enterprises activity.
CSR is generally seen as the business contribution to sustainable development which has been defined as "development that meets the present needs without compromising the ability of future generations to meet their own needs", and is generally understood as focusing on how to achieve the integration of economic, environmental and social imperatives. CSR also overlaps and often is synonymous with many features of other related concepts such as corporate sustainability, corporate accountability, corporate responsibility, corporate citizenship.

№ 23 2015, стор. 131 - 134

Рубрика: Економіка

Кількість переглядів: 871

Відомості про авторів

О. В. Бабенко

асистент, Київський національний торгівельно-економічний університет

O. Babenko

assistant, Kyiv National University of Trade and Economics

Як цитувати статтю

Бабенко О. В. Інтеграційні засади формування корпоративної соціальної відповідальності туристичних підприємств. Інвестиції: практика та досвід. 2015. № 23. С. 131–134.

Babenko, O. (2015), “Integration principles of corporate social responsibility forming at the tourist enterprises”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 23, pp. 131–134.

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.