УДК: 658:664.6
О. А. Шлапак, О. O. Коваленко
МОДЕЛЬ БАГАТОКРИТЕРІАЛЬНОЇ ОПТИМІЗАЦІЇ КОМУНІКАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
Стаття містить результати досліджень щодо формування моделі багатокритеріальної оптимізації маркетингового комунікаційного середовища підприємств. Автори пропонують використовувати цільову оптимізацію комунікацій. Аналіз сучасних маркетингових каналів та можливостей їх міксування показав, що можна внести зміни в композицію комунікаційного середовища на основі одержаних показників.
O. Shlapak, O. Kovalenko
MODEL MULTICRITERIA OPTIMIZATION COMMUNICATION ENVIRONMENT ENTERPRISES
Summary
The article contains the results of research of formation models of multi-criteria optimization marketing communication medium enterprises. The authors propose to use target optimization of communications. Analysis of modern marketing channels and their potential for mixing showed that it is possible to make changes in the composition of the communication environment on the basis of the indicators. The authors developed a model of multi-objective optimization marketing communication medium enterprises. This model involves the optimization of the following stages: target optimization of communications, analysis of communication channels and their possible synergistic mixing, detailed marketing communications environment and its electronic tools to optimize communication environment based on the processing results of the analytical data. Especially important is the definition of global objectives of the company (department, project, production of goods, network development, advertising companies, etc.) conflict between the goals, target audience according goods and services enterprise objectives marketing business strategy, means and tools of marketing policy of the company, internal and external communication processes. Analysis of integrated marketing communications for example bakeries indicates the need for continued research and synergistic combination of traditional and electronic marketing communications.
№ 11 2017, стор. 43 - 48
Рубрика: Економіка
Кількість переглядів: 695