EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

МОДЕЛЬ БАГАТОКРИТЕРІАЛЬНОЇ ОПТИМІЗАЦІЇ КОМУНІКАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВ
О. А. Шлапак, О. O. Коваленко

Назад

УДК: 658:664.6

О. А. Шлапак, О. O. Коваленко

МОДЕЛЬ БАГАТОКРИТЕРІАЛЬНОЇ ОПТИМІЗАЦІЇ КОМУНІКАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВ

Анотація

Стаття містить результати досліджень щодо формування моделі багатокритеріальної оптимізації маркетингового комунікаційного середовища підприємств. Автори пропонують використовувати цільову оптимізацію комунікацій. Аналіз сучасних маркетингових каналів та можливостей їх міксування показав, що можна внести зміни в композицію комунікаційного середовища на основі одержаних показників.

O. Shlapak, O. Kovalenko

MODEL MULTICRITERIA OPTIMIZATION COMMUNICATION ENVIRONMENT ENTERPRISES

Summary

The article contains the results of research of formation models of multi-criteria optimization marketing communication medium enterprises. The authors propose to use target optimization of communications. Analysis of modern marketing channels and their potential for mixing showed that it is possible to make changes in the composition of the communication environment on the basis of the indicators. The authors developed a model of multi-objective optimization marketing communication medium enterprises. This model involves the optimization of the following stages: target optimization of communications, analysis of communication channels and their possible synergistic mixing, detailed marketing communications environment and its electronic tools to optimize communication environment based on the processing results of the analytical data. Especially important is the definition of global objectives of the company (department, project, production of goods, network development, advertising companies, etc.) conflict between the goals, target audience according goods and services enterprise objectives marketing business strategy, means and tools of marketing policy of the company, internal and external communication processes. Analysis of integrated marketing communications for example bakeries indicates the need for continued research and synergistic combination of traditional and electronic marketing communications.

№ 11 2017, стор. 43 - 48

Рубрика: Економіка

Кількість переглядів: 695

Відомості про авторів

О. А. Шлапак

к. е. н., доцент кафедри менеджменту, Донецький національний університет ім. Василя Стуса

O. Shlapak

PhD, Associate Professor of Department Management Donetsk National University by Vasyl Stus


О. O. Коваленко

к. т. н., доцент, доцент кафедри програмного забезпечення, Вінницький національний технічний університет

O. Kovalenko

Ph.D., Associate Professor, Associate Professor of Department Software Vinnytsia National Technical University

Як цитувати статтю

Шлапак О. А., Коваленко О. O. Модель багатокритеріальної оптимізації комунікаційного середовища підприємств. Інвестиції: практика та досвід. 2017. № 11. С. 43–48.

Shlapak, O. and Kovalenko, O. (2017), “Model multicriteria optimization communication environment enterprises”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 11, pp. 43–48.

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.