EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

БАГАТОЕТАПНА ІНВЕСТИЦІЙНА МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТУРИЗМУ НА ЗАКАРПАТТІ
В. В. Скалозуб, Ю. С. Бараш, Л. В. Марценюк

Назад

УДК: 519.711.2

В. В. Скалозуб, Ю. С. Бараш, Л. В. Марценюк

БАГАТОЕТАПНА ІНВЕСТИЦІЙНА МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТУРИЗМУ НА ЗАКАРПАТТІ

Анотація

Статтю присвячено формуванню економіко-математичних моделей багатоетапного планування оптимального розвитку сфери залізничного туризму на Закарпатті. Утворені моделі дискретного математичного програмування дозволяють визначити оптимальний за критерієм чистої приведеної вартості залізничний туристичний маршрут (або групу маршрутів) на заданому полігоні вузькоколійної залізниці. Завдання розвитку залізничного туризму з урахуванням можливих ризиків реалізується на основі двоетапної моделі оптимального планування. Система обмежень зазначених моделей ураховує вимоги щодо рухомого складу, кількості туристів та рейсів, обсяги інвестицій за етапами, вимоги щодо кількості визначених категорій маршрутів тощо.
Для ефективного багатоетапного розвитку залізничного туризму на Закарпатті запропоновано економіко-математичні моделі та відповідні алгоритми їх реалізації, які забезпечують оптимальний вибір множини туристичних маршрутів із встановленого набору (за критерієм чистої приведеної вартості). Завдання багатоетапного розвитку залізничного туризму представлене двоетапними моделями дискретного математичного програмування. Пропонована методика оптимізації базується на принципах зв'язності залізничної мережі — єдиної для всіх маршрутів, незалежності функціонування окремих туристичних маршрутів, адитивності функцій оцінки показників діяльності операторів. Урахування різноманітних збурень умов і параметрів моделі багатоетапного розвитку залізничного туризму забезпечується шляхом застосування двоетапного вибору та планування.
Вперше для формування залізничного туризму на Закарпатті побудовано економіко-математичні моделі дискретного оптимального планування, призначені для визначення наборів ефективних маршрутів, що забезпечують максимум критерію чистої приведеної вартості при встановленій системі вимог до діяльність туристичних операторів.
Отримано нові економіко-математичні моделі і алгоритми багатоетапного планування процесів діяльності залізничних туристичних операторів з урахуванням умов ризиків, представлених у вигляді дискретних двоетапних моделей оптимізації, які забезпечують упорядкований вибір наборів оптимальних за критерієм чистої приведеної вартості маршрутів залізничного туризму на Закарпатті. Результати досліджень забезпечують можливості упорядкування та оптимізації процесів планування розвитку залізничного туризму на Закарпатті, в тому числі за умов можливих збурень параметрів зазначеної сфери діяльності.

V. Skalozub, U. Barash, L. Martseniuk

MULTISTAGE INVESTMENT MODEL FOR THE DEVELOPMENT OF RAIL TOURISM IN TRANSCARPATHIA

Summary

The article is devoted to the formation of economic and mathematical models of multi-stage planning of optimal development of the sphere of railway tourism in Transcarpathia. The generated models of discrete mathematical programming allow us to determine the optimal by the criterion of pure reduced value railway travel route (or group of routes) at the narrow-gauge railroad runway. The tasks of development of railway tourism taking into account possible risks are realized on the basis of a two-stage model of optimal planning. The system of restrictions takes into account the requirements for rolling stock, the number of tourists and flights, the volume of investments, requirements for the number of specified categories of routes, etc.
The proposed methodology is based on the principles of connecting the railway network, the independence of the functioning of individual tourist routes, the additivity of the functions of estimating the performance of operators.
For the first time, for the formation of the sphere of railway tourism in Transcarpathia, economic and mathematical models of discrete optimal planning have been constructed, designed to determine the sets of effective routes that provide the maximum criterion of net reduced value under the established system of requirements.
As a result, the author proposed measures expected to increase passenger traffic on the railroad, improving the image of Ukrainian railways to attract additional funds to upgrade outdated infrastructure and rolling stock, restore objects of cultural and historical significance, creating new jobs, reducing migration.

№ 14 2017, стор. 5 - 13

Рубрика: Економіка

Кількість переглядів: 124

Відомості про авторів

В. В. Скалозуб

д. т. н., професор, декан факультету технічної кібернетики, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро

V. Skalozub

Dep. "Technical Cybernetics", Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, Dnipro


Ю. С. Бараш

д. е. н., професор, завідувач кафедри обліку, аудиту та інтелектуальної власності, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро

U. Barash

Dep. "Accounting, auditing and intellectual property", Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, Dnipro


Л. В. Марценюк

к. е. н., доцент кафедри економіки та менеджменту, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро

L. Martseniuk

Dep. "Economics and Management", Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, Dnipro

Як цитувати статтю

Скалозуб В. В., Бараш Ю. С., Марценюк Л. В. Багатоетапна інвестиційна модель розвитку залізничного туризму на закарпатті . Інвестиції: практика та досвід. 2017. № 14. С. 5–13.

Skalozub, V., Barash, U. and Martseniuk, L. (2017), “Multistage investment model for the development of rail tourism in transcarpathia”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 14, pp. 5–13.

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.