УДК: 316.776:005.336.6
А. С. Лаврентій
ОСНОВНІ ПІДХОДИ ДО ІДЕНТИФІКАЦІЇ ІМІДЖУ, ЙОГО СТРУКТУРНИХ СКЛАДОВИХ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНОГО ПРОСТОРУ РЕАЛІЗАЦІЇ
Анотація
Актуалізується доцільність теоретичної ідентифікації іміджу в контексті сучасних дослідницьких підходів, визначено методологічну доцільність розмежування понять "імідж" та "репутація", проаналізовано основні принципи та технологічний ряд формування іміджу, конкретизовано стратегічне призначення іміджу, доведено, що імідж варто розглядати як стратегічну основу створення демократичного суспільства, вдосконалення відповідних форм комунікативної взаємодії між суб'єктами соціальної та державно-управлінської практики, спрямованих на утвердження певних традиційних ціннісних систем.
A. Lavrentii
THE BASIC APPROACHES TO THE IDENTIFICATION OF THE IMAGE, ITS STRUCTURAL COMPONENTS AND THE FUNCTIONAL SPACE OF IMPLEMENTATION
Summary
The context of the analysis of modern state-management science raises the question of narrowing the objectivity of the problem of image policy, which includes the specification of the content of the image as a mechanism for building trust in state authorities. The need for the theoretical identification of the image in the context of modern research approaches is updated, which will allow to illustrate its structural and functional role in the formation and implementation of image policy.
The methodological expediency of distinguishing the concepts of "image" and "reputation" is determined. The image is characterized as purposefully formed image, which is formed at the level of mass consciousness, taking shape in an appropriate stereotype, emotionally outlined image. The basic principles and technological series of image formation are analyzed.
The strategic purpose of the image is specified, which is that it fixes the degree of compliance of the state bodies with the requirements and expectations of specific social groups and society as a whole. This also testifies to the characterization of the image as a necessary condition for the effective functioning and development of any social institution, which ensures the formation of certain indicators of a positive attitude towards it. It is proved that in order to establish a communicative interaction between the personalities, institutions and their target audiences, the image should be considered as a strategic basis for the creation of a democratic society, the improvement of the appropriate forms of communicative interaction between the subjects of social and state-management practices.
№ 20 2017, стор. 123 - 128
Рубрика: Державне управління
Кількість переглядів: 904