EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

НАПРЯМИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ МОДЕРНІЗАЦІЄЮ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
М. А. Ажажа

Назад

УДК: 351.851

М. А. Ажажа

НАПРЯМИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ МОДЕРНІЗАЦІЄЮ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ

Анотація

У статті окреслено стратегічні завдання та пріоритетні напрями державного управління модернізацією вищої освіти з огляду на інтеграцію України в європейський освітній простір; визначено основні шляхи реформування освітньої галузі в умовах глобалізації; вказано на необхідність науково-теоретичного обгрунтування і розробки практично спрямованої моделі модернізації вищої освіти й удосконалення механізму державного регулювання модернізаційних процесів у вищій школі та регулятивного інструментарію впливу держави на цей процес.

M. Azhazha

THE DIRECTIONS OF STATE MANAGEMENT OF MODERNIZATION OF EDUCATION IN THE CONTEXT OF UKRAINE'S EURO-INTEGRATION

Summary

The article outlines strategic tasks and priority directions of state management of the modernization of higher education, taking into account Ukraine's integration into the European educational space. The main ways of reforming education in the context of globalization identified. The necessity of a scientific and theoretical justification and development of a practically directed model for the modernization of higher education and the improvement of the mechanism for state regulation of modernization processes in higher education and the regulatory tools of the state's influence on this process substantiated.
Socio-economic and political transformations in Ukraine determine the need for modernization of higher education in accordance with European standards.
The main directions of the state educational policy of Ukraine in modern conditions include providing citizens with equal access to quality education; іincreasing the level of objectivity in evaluating the performance of students, students, students. The main directions of the state educational policy of Ukraine in modern conditions include introduction of democratic foundations in the activities of educational institutions; improvement of civic education in education; further integration of national education into the world educational space, ensuring its competitiveness.

№ 8 2018, стор. 94 - 99

Рубрика: Державне управління

Кількість переглядів: 8

Відомості про авторів

М. А. Ажажа

к. н. з держ. упр., здобувач кафедри публічного управління та землеустрою, Класичний приватний університет, м. Запоріжжя

M. Azhazha

Candidate of Science in Public Administration, applicant of the Department of Public Administration and Land Management, Сlassical private university, Zaporozhye

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.