EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

СУТНІСТЬ САМОВРЯДУВАННЯ ТА ЇХ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ СИСТЕМОЮ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
А. П. Миколаєць

Назад

УДК: 35.072

А. П. Миколаєць

СУТНІСТЬ САМОВРЯДУВАННЯ ТА ЇХ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ СИСТЕМОЮ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ

Анотація

Зазначено, що розвиток політичних процесів в Україні неможливий без демократизації суспільства, важливим елементом якої є виникнення та функціонування в рамках, що не суперечать законодавству, політичних партій та рухів. Асоціації, спілки, союзи, організації, рухи створюють складну систему громадських об'єднань, елементи якої перебувають у взаємодії та зазнають постійних взаємовпливів. У цій системі вирізняють два основних типи об'єднань: громадські організації та громадські рухи.
Визначено, що самоврядувальні ідеї широкого безпосередньої участі народних мас у всіх сферах реалізації їхніх інтересів виражені в теорії партисипативної демократії ("демократії участі") і знайшли реальне застосування в державній політиці різних держав. Ця теорія передбачає широку участь громадян не тільки у виборах своїх представників, а й участь у всьому процесі управління — від прийняття рішень до їх здійснення. Однак партисипативна демократія має і недоліки. Головні з них — низька компетентність учасників управління, відсутність у них відповідальності за свої дії, недостатнє врахування думки пасивного електорату, яке зазвичай становить більшість. Все це позначається на ефективності управління.
Запропоновано розглядати місцеве самоврядування, перш за все як суспільний інститут громадського самоврядування. Специфіка місцевого самоврядування полягає в тому, що воно несе в собі риси і політичного і соціального інституту і не обмежується рамками ні того, ні іншого. Наявність місцевих органів влади говорить про те, що місцеве самоврядування є політичним інститутом, незважаючи на те, що ця влада обмежена рамками окремого територіального утворення, вона носить публічний характер. Більш того, місцеві органи влади можуть наділятися державними повноваженнями. Разом з тим, найчастіше органи місцевого самоврядування не входять до системи органів державної влади, обираються населенням, вирішують питання, що не носять політичного характеру. Діяльність деяких підсистем місцевого самоврядування носить виключно громадський характер (органи територіального самоврядування).

A. Mikolaets

THE ESSENCE OF SELF-GOVERNANCE AND THEIR INTERACTION WITH THE STATE ADMINISTRATION MANAGEMENT SYSTEM

Summary

It is noted that the development of political processes in Ukraine is impossible without democratization of society, an important element of which is the emergence and functioning of political parties and movements in a framework that does not contradict legislation. Associations, unions, unions, organizations, movements create a complex system of public associations, the elements of which are in interaction and undergo constant mutual influence. In this system, two main types of associations are distinguished: public organizations and civic movements.
It is determined that self-governing ideas of wide direct participation of the masses in all spheres of realization of their interests are expressed in the theory of participatory democracy ("participatory democracy") and have found real application in the state policy of different states. This theory implies a wide participation of citizens not only in the election of their representatives, but also in the whole process of governance — from decision-making to implementation. However, party empowerment has its disadvantages. The main ones are the low competence of the members of the management, their lack of responsibility for their actions, the inadequate consideration of the passive electorate, which is usually the majority. All this affects the effectiveness of management.
It is proposed to consider local self-government, first of all as a public institution of public self-government. The specificity of local self-government lies in the fact that it carries the features of a political and social institution and is not limited to either one or the other. The presence of local authorities suggests that local self-government is a political institution, despite the fact that this power is limited to a separate territorial entity, it is public. Moreover, local authorities can be given public authority. At the same time, most often local self-government bodies are not included in the system of state authorities, elected by the population, solve issues that are not of a political nature. The activity of some subsystems of local self-government is of a purely public nature (bodies of local self-government).

№ 13 2018, стор. 69 - 72

Рубрика: Державне управління

Кількість переглядів: 727

Відомості про авторів

А. П. Миколаєць

к. держ. упр., доцент, Міжрегіональна академія управління персоналом

A. Mikolaets

Ph.D., lecturer, Interregional Academy of Personnel Management

Як цитувати статтю

Миколаєць А. П. Сутність самоврядування та їх взаємодія із системою державного управління. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 13. С. 69–72.

Mikolaets, A. (2018), “The essence of self-governance and their interaction with the state administration management system”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 13, pp. 69–72.

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.