EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ЗАПРОВАДЖЕННЯ КРИТЕРІЇВ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ ПУБЛІЧНИХ ПОСЛУГ
Ю. В. Козаченко

Назад

УДК: 352.07: 323.2

Ю. В. Козаченко

ЗАПРОВАДЖЕННЯ КРИТЕРІЇВ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ ПУБЛІЧНИХ ПОСЛУГ

Анотація

Зазначено основні завдання визначення критерій якості публічних послуг. Наведено публічні послуги, що надаються органами місцевого врядування, які можливо оцінювати за суб'єктами відповідальності наданої публічної послуги та джерела їх фінансування. Висвітлено оцінювання публічних послуг у процесі діяльності на різних етапах виконання своїх зобов'язань органами державної влади та органів місцевого самоврядування. Узагальнено основні завдання удосконалення та запровадження нових оцінок якості публічних послуг, що надаються громадянам. Окреслено новий формат публічних послуг "єдиного вікна", що представлено Центрами надання адміністративних послуг (надалі — ЦНАП). На основі вищевикладеного запропоновано механізм запровадження критеріїв оцінювання якості надання публічних послуг. Підбито підсумки визначення меж критеріїв якості надання публічних послуг, внаслідок чого виникає недостатня ефективність діяльності органів місцевої влади.

J. Kozachenko

IMPLEMENTATION OF CRITERIA FOR EVALUATION OF QUALITY OF SUBMITTED SERVICES

Summary

The main scholars who focused on the study of the provision of quality services in public administration were identified. The basic tasks of definition of a criterion of quality of public services are specified. The public services provided by local government bodies that can be evaluated by the subjects of the responsibility of the provided public service and their sources of financing are underlined. The evaluation of public services in the process of activity at various stages of fulfilling its obligations by public authorities and local self-government bodies is highlighted. The main tasks of improving and introducing new quality assessments of public services provided to citizens are summarized. A new format of public services for the "one window" presented by the Centers for the Provision of Administrative Services (hereinafter referred to as the CPC) is outlined. On the basis of the above, a mechanism for the introduction of criteria for assessing the quality of the provision of public services is proposed. The results of determining the boundaries of quality criteria for the provision of public services are summarized, resulting in insufficient efficiency of the activities of local authorities.

№ 16 2018, стор. 82 - 86

Рубрика: Державне управління

Кількість переглядів: 24

Відомості про авторів

Ю. В. Козаченко

к. держ. упр, к. держ. упр, Перший заступник ДФС у Запорізькій області

J. Kozachenko

Candidate of Science in Public Administration, First deputy of the State fiscal service in Zaporozhye region

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.