EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ РІЗНИХ ВИДІВ МАРКЕТИНГУ НА ЦІНОУТВОРЕННЯ
Д. С. Божков

Назад

DOI: 10.32702/2306-6814.2018.19.57

УДК: 338.5:658

Д. С. Божков

ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ РІЗНИХ ВИДІВ МАРКЕТИНГУ НА ЦІНОУТВОРЕННЯ

Анотація

У статті визначено взаємозв'язок між обраним підприємством видом маркетингу та його ціновою політикою. Систематизовано різні види маркетингу та різні методи ціноутворення. Проведене автором узагальнення особливостей ціноутворення відповідно видів маркетингу та визначення підходів до розроблення / вибору / коригування цін дозволяє формалізувати процеси прийняття рішень на рівні вищого менеджменту підприємства. За результатами узагальнень доведено, що переважна більшість застосовуваних методів ціноутворення не є витратними, а базуються на ринкових і параметричних підходах, що в цілому відповідає вимогам глобалізованих світових економічних процесів. Відзначено, що досліджені види маркетингу можуть певною мірою перетинатися. Цим обгрунтовується застосування однакових методів ціноутворення для різних видів маркетингової діяльності.

Ключові слова: ціноутворення; види маркетингу;класифікаційні ознаки.

Література

1. Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс / Ф. Котлер. Пер. с англ — М.: Издательский дом "Вильяме", 2007 — 656 с.
2. Ромат Є.В. Маркетинг у публічному управлінні / Є.В. Ромат // ВІСНИК КНТЕУ. — 2016. — № 4. — С. 56—67. file:///C:/Users/user1/Downloads/Vknteu_2016_4_5.pdf
3. Ромат Є.В. Державний маркетинг / Є.В. Ромат: у кн. Енциклопедія державного управління: у 8 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України; наук.-ред. кол.: Ю.В. Ковбасюк (голова) та ін. Т. 2. Методологія державного управління. — К.: НАДУ, 2012. — С. 260.
4. Ромат Є.В. Маркетинг у державному управлінні // Маркетинг в Україні. — 2003. — № 4. — С. 32—35.
5. Деділова Т.В. Основи маркетингу / Т.В. Деділова. — Харків, 2011 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://buklib.net/books/37384/
6. Турченюк М.О. Маркетинг: підручник / М.О. Турченюк, М.Д. Швець [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://pidruchniki.com/1529052739737/marketing/vidi_marketingu#86
7. Окландер М.А. Маркетингова цінова політика / М.А. Окландер. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://westudents.com.ua/knigi/280-marketingova-tsnova-poltika-oklander-ma-.html
8. Перерва П.Г. Маркетингове ціноутворення та його вплив на якість та конкурентоспроможність продукції / П.Г. Перерва // Вісник НТУ "Харківський політехнічний інститут". — 2017. — № 46 (1267). — С. 18—23.
9. Мазур О.Є. Ринкове ціноутворення: навчальний посібник — К.: "Центр учбової літератури", 2012. — 480 с.
10. Скачков О.М. Удосконалення методів ціноутворення в умовах невизначеності ринкової кон'юнктури: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.М. Скачков; Держ. вищ. навч. закл. "Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана". — К., 2007. — 16 с.
11. Вид // Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І.К. Білодіда. — К.: Наукова думка, 1970—1980. — Т. 1. — С. 381.

D. Bozhkov

DIFERENT TYPES OF MARKETING EFFECT ON PRICING

Summary

At the present stage of development the actual task for business entities is to identify such marketing pricing methods that would allow them to make appropriate price adjustments rapidly, while taking into account the state of demand and market conditions.
The purpose of the article is to study different types of marketing effect on pricing.
Taking into account that pricing (in addition to commodity, sale and communication policies) is an integral part of marketing complex, the type of marketing chosen by the company directly determines the form of its pricing policy.
In addition, the chosen type of marketing affects the whole company activity and outlines the main requirements for all business decisions. Consequently, there is an urgent need for a formal alignment of different types of marketing and pricing methods, which in general affects the success of the company's activity on the market.
The author's generalization of pricing peculiarities according to the types of marketing and the definition of approaches to the development / selection / prices adjustment allows to formalize the decision-making processes at the level of top management of the company. As a result of generalizations it is proved that the big majority of pricing methods used are not cost-based, but are based on market and parametric approaches, which in general meets the requirements of globalized world economic processes.
It is also noted that the investigated types of marketing may meet to some extent. This justifies the use of identical pricing methods for various types of marketing activities.
The pricing peculiarities according to the types of marketing determined by the author can be used in the practical activity of manufacturers and trade companies as well as be put into the basis for further scientific developments in improving the processes of marketing pricing of domestic business entities.

Keywords: pricing; types of marketing; classification features.

References

1. Kotler, F. (2007), Osnovy marketynha [Basics of Marketing], Yzdatel'skyj dom "Vyl'iame", Moskva, Rossyia.
2. Romat, Ye.V. (2016), "Marketing in public administration", VISNYK KNTEU, vol. 1, pp. 56—67.
3. Romat, Ye.V. (2012), "Public Marketing", Entsyklopediia derzhavnoho upravlinnia: u 8 t., NADU, , Kyiv, Ukraine.
4. Romat, Ye.V. (2003), "Marketing in public administration", Marketynh v Ukraini, vol. 4, рр. 32—35.
5. Dedilova, T.V. (2011), Osnovy marketynhu [Basics of Marketing], Kharkiv, Ukraine.
6. Turcheniuk, M.O. and Shvets, M.D. Marketynh. Pidruchnyk [Marketing: Tutorial], [Online], available at: http://pidruchniki.com/1529052739737/marketing/vidi_marketingu#86 (Accessed 28 Aug 2018).
7. Oklander, M.A. Marketynhova tsinova polityka [Marketing pricing policy], [Online], available at: http://westudents.com.ua/knigi/280-marketingova-tsnova-poltika-oklander-ma-.html (Accessed 28 Aug 2018).
8. Pererva, P.H. (2017), "Marketing pricing and its impact on the quality and competitiveness of products", Visnyk NTU "Kharkivs'kyj politekhnichnyj instytut", vol. 46 (1267), рр. 18—23.
9. Mazur, O. Ye. (2012), Rynkove tsinoutvorennia. Navchal'nyj posibnyk [Market pricing. Tutorial], Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, Ukraine.
10. Skachkov, O.M. (2007), "Improvement of pricing methods in conditions of uncertainty of market conditions", Abstract of Ph.D. dissertation, Еconomics and enterprise management, Derzh. vysch. navch. zakl. "Kyiv. nats. ekon. un-t im. V.Het'mana", Kyiv, Ukraine.
11. "Kind", (1970—1980), Slovnyk ukrains'koi movy: v 11 tt., AN URSR, Instytut movoznavstva, Naukova dumka, Kyiv, Ukraine.

№ 19 2018, стор. 57 - 61

Рубрика: Економіка

Дата публікації: 2018-10-22

Кількість переглядів: 652

Відомості про авторів

Д. С. Божков

аспірант кафедри маркетингу та УІД, Сумський державний університет, м. Суми, Україна

D. Bozhkov

PhD Student of the Department of Marketing and MIA, Sumy State University, Sumy, Ukraine

Як цитувати статтю

Божков Д. С. Особливості впливу різних видів маркетингу на ціноутворення. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 19. С. 57–61. DOI: 10.32702/2306-6814.2018.19.57

Bozhkov, D. (2018), “Diferent types of marketing effect on pricing”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 19, pp. 57–61. DOI: 10.32702/2306-6814.2018.19.57

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.