EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СТАТИСТИЧНИХ ПОКАЗНИКІВ ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА В УКРАЇНІ
О. О. Туманов

Назад

DOI: 10.32702/2306-6814.2020.5-6.66

УДК: 303.71:[316.77:004.77](477)

О. О. Туманов

ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СТАТИСТИЧНИХ ПОКАЗНИКІВ ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА В УКРАЇНІ

Анотація

В останні роки спостерігається швидкий розвиток та поширення напрямів використання "соціальних медіа". Платформи соціальних медіа зараз використовуються як ключові місця для створення мереж, спілкування і, що важливо, для роздумів над усіма аспектами повсякденного життя. Інформаційний простір Інтернету містить величезну кількість природних даних на будь-які теми: від поведінки споживачів, ставлення до екологічної політики, до політичних поглядів та уподобань. Це надає дослідникам величезну можливість збирати дані, які в іншому випадку потребували би багато часу та ресурсів.
У статті розглядаються підходи до формування статистичних показників, збору даних у соціальних медіа та їх подальшого аналізу. Представлено систему основних статистичних показників за трьома найбільшими групами соціальних мереж: форумами, соціальними мережами та мультимедійними сервісами. Розглянуто підходи до аналізу статистичних даних, які представлено у соціальних мережах та наведено їх приклади. Розглянуто проблеми достовірності та надійності даних. Автор порушує питання систематизації дослідження соціальних медіа та їх використання.

Ключові слова: статистичні показники; збір даних; соціальні медіа; аналіз; соціальні мережі.

Література

1. Артем'єва І. Основні напрями побудови системи вимірювання цифрової економіки // Нові джерела та методи поширення даних у статистиці: матеріали XVІI Міжнародної науково-практичної конференції з нагоди дня працівників статистики. Національна академія статистики, обліку та аудиту. Київ, 2019. С. 126—129.
2. Василевська-Смаглюк О. Статистичне вимірювання цифрової економіки / Нові джерела та методи поширення даних у статистиці // Матеріали XVІI Міжнародної науково-практичної конференції з нагоди дня працівників статистики. Національна академія статистики, обліку та аудиту. Київ, 2019. С. 138—140.
3. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах // Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення 10.01.2020).
4. Карта соціальних медіа в Україні // Львівське інтернет-видання "Варіанти". 2014. URL: https://varianty.lviv.ua/23260-karta-sotsialnykh-media-ukrainy (дата звернення 09.01.2020).
5. Корепанов Г., Чала Т., Черненко Д. Система показників моніторингу досягнення цілей сталого розвитку аграрного сектора // БІЗНЕС ІНФОРМ. 2017. № 6. С. 130—138.
6. Лазебник Ю. Статистичне визначення сектора "контент та інформаційні медіа" // БІЗНЕС ІНФОРМ. 2018. № 8. С. 13—19.
7. Лисак Н., Малаховська Г., Петропавловська С. Соціальні медіа як інструмент управління лояльністю споживачів // Проблеми системного підходу в економіці. 2018. Вип. № 1 (63). С. 166—173.
8. Матвійчук Н., Шульська Н. М. Соціальні мережі як ефективне середовище викладацько-студентської комунікації в навчальному процесі. // Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 58, № 2. С. 155—164.
9. Милашко О., Шепель М. Статистичний аналіз використання соціальних медіа на підприємствах // Статистика — інструмент соціально-економічних досліджень: збірник наукових студентських праць. 2018. Вип. 4. Частина IІ. С. 159—165.
10. Aksoy L., Donkers B., Kumar V., Tillmanns S., Venkatesan R., Wiesel T. Undervalued or Overvalued Customers: Capturing Total Customer Engagement Value. // Journal of Service Research: JSR; Thousand Oaks 13, 3. 2015. P. 297.
11. Blaschke S., Veh A. Strategies for the use of social media in stakeholder conversations // Strategien fur den Einsatz sozialer Medien in Stakeholderkonversationen. 75, 6. 2015. pp. 401—412.
12. Christodoulides G., Dabrowski D., Schivinski B. "Measuring Consumers' Engagement With Brand-Related Social-Media Content" // Journal of Advertising Research 56, 1. 2016. pp. 64—80.
13. Duggan M. Mobile messaging and social media 2015: The demographic of social media users. // Pew Research Center. URL: http://www.pewinternet.org/2015/08/19/mobilemessaging-and-social-media-2015/ (дата звернення 12.01.2020).
14. Facebook в Україні. // PlusOne. 2019. P. 13. URL: https://plusone.com.ua/fb/ (дата звернення 14.01.2020).
15. Friends or Foes: Social Influence, Online Social Networks, and News Consumption // Marketing Science Institute. 2019. URL: https://www.msi.org/topics/ (дата звернення 10.01.2020).
16. Global time spent on social media daily 2018. Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/433871/daily-social-media-usage-worldwide/ (дата звернення 11.01.2020).
17. Gnip APIs. URL: https://support.gnip.com/apis/ (дата звернення 09.01.2020).
18. Gosling S., Graham L., Wilson R. A Review of Facebook Research in the Social Sciences // Perspectives on Psychological Science, 2012. pp. 203—220.
19. Space Tag app allows users to leave eternal tags // NoCamels. URL: http://nocamels.com/2015/01/space-tag-app-social-network-shopcloud/ (дата звернення 12.01.2020).

O. Tumanov

MODELING OF A SYSTEM OF STATISTICAL INDICATORS FOR SOCIAL MEDIA RESEARCH IN UKRAINE

Summary

In recent years, there has been an increase not only in conversations about "social media", but also in the use of systems and sites that are relevant to this field. The high speed development of these resources of communication and the reach of the audience leaves no chance of ignoring it from the scientists side and those who have not yet used them. Social media platforms are now used as key places for creating not only professional connections, but also for ordinary communication. Importantly, they are also used to reflect on all aspects of everyday life. Therefore, such spaces on the Internet contain a huge amount of diverse data on any topic: from consumer behavior, attitudes towards environmental policies and political views, to preferences in the direction of leisure or places of work / study. This gives to researchers a great opportunity to collect data that, with any other approach, would require not only a huge amount of time and resources, but often could not be collected. A user can share a lot of information if he is not pressured by such factors as time, place or audience. On social networks (as on other social media platforms), the user is in a relaxed atmosphere. This can happen on a walk or at home, during lunch or on vacation. A platform gives a feeling of freedom of expression and time of use. This freedom is captivates and addictives. A user who is in the system interacts with its tools (messages, viewing photos and videos) is in a state that is very difficult to trigger during regular polls, which directly affects the way of thinking.
The article considers the coverage of the population by social media, their diversity and map, approaches to the formation of statistical indicators, data collection and their subsequent analysis. The use of key indicators for the three largest groups of social media is proposed: forums, social networks and multimedia services. Various approaches to the analysis of statistical data that can be collected using these sources are considered and examples are given. Mentioned about key attributes that may affect the accuracy and reliability of the data collected.

Keywords: statistical indicators; data collection; social media; analysis; social networks.

References

1. Artem'ieva, I. (2019), "The basic directions of construction of the system of measurement of digital economy", Novi dzherela ta metody poshyrennia danykh u statystytsi [Proceedings of the ХVII International scientific and practical conference on the occasion of the Day of Statistics], New Sources and Methods of Data Dissemination in Statistics: proceedings of the ХVII International scientific and practical conference on the occasion of the Day of Statistics. National Academy of Statistics, Accounting and Audit, Kyiv, Ukraine, pp. 126—129.
2. Vasylevs'ka-Smahliuk, O. (2019), "Statistical measurement of the digital economy" Novi dzherela ta metody poshyrennia danykh u statystytsi [Proceedings of the ХVII International scientific and practical conference on the occasion of the Day of Statistics], New Sources and Methods of Data Dissemination in Statistics: proceedings of the ХVII International scientific and practical conference on the occasion of the Day of Statistics. National Academy of Statistics, Accounting and Audit, Kyiv, Ukraine, pp. 138—140.
3. The official site of State Statistics Service of Ukraine (2018), "Vykorystannia informatsijno-komunikatsijnykh tekhnolohij na pidpryiemstvakh", available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ (Accessed 10 January 2020).
4. L'vivs'ke internet-vydannia "Varianty" (2014), "Karta sotsial'nykh media v Ukraini", // available at: https://varianty.lviv.ua/23260-karta-sotsialnykh-media-ukrainy (Accessed 9 January 2020).
5. Korepanov, G. Chala, T. Chernenko, D. (2017), "The System of Indicators for Monitoring the Achievement of the Goals of Sustainable Development in the Agrarian Sector", Business Inform, vol. 6, pp. 130—138.
6. Lazebnyk, Iu. (2018), "The Statistical Definition of the "Sector of Content and Information Media"", Business Inform, vol. 8, pp. 13—19.
7. Lysak, N. Malahovska, G. and Petropavlovskaya, S. (2018), "Social media as a tool for managing consumer loyalty", Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi, vol. 1 (63), pp. 166—173.
8. Matviichuk, N. and Shulska, N. (2017), "Social network as an effective communication environment between teacher and student in educational process", Informatsijni tekhnolohii i zasoby navchannia, vol. 58, № 2, pp. 155—164.
9. Shepel, M. and Mylashko, O. (2018), "Statistical analysis of the use of social media in enterprises", Statystyka — instrument sotsial'no-ekonomichnykh doslidzhen': zbirnyk naukovykh students'kykh prats', vol. 4, Part II, pp. С. 159—165.
10. Aksoy, L. Donkers, B. Kumar, V. Tillmanns, S. Venkatesan, R. and Wiesel, T. (2015), "Undervalued or Overvalued Customers: Capturing Total Customer Engagement Value", Journal of Service Research: JSR; Thousand Oaks 13, vol. 3, P. 297.
11. Blaschke, S. and Veh, A. (2015), "Strategies for the use of social media in stakeholder conversations", Strategien fur den Einsatz sozialer Medien in Stakeholderkonversationen, 75, 6. pp. 401—412.
12. Christodoulides, G. Dabrowski, D. and Schivinski, B. (2016), "Measuring Consumers' Engagement With Brand-Related Social-Media Content", Journal of Advertising Research 56, vol. 1. pp. 64—80.
13. Duggan, M. (2015), "Mobile messaging and social media 2015: The demographic of social media users", Pew Research Center, available at: http://www.pewinternet.org/2015/08/19/mobilemessaging-and-social-media-2015/ (Accessed 12 January 2020).
14. PlusOne (2019), "Facebook in Ukraine", P. 13. available at: https://plusone.com.ua/fb/ (Accessed 14 January 2020).
15. Marketing Science Institute (2019), "Friends or Foes: Social Influence, Online Social Networks, and News Consumption" available at: https://www.msi.org/topics/ (Accessed 10 January 2020).
16. Statista (2018), "Global time spent on social media daily 2018" available at: https://www.statista.com/statistics/433871/daily-social-media-usage-worldwide/ (Accessed 11 January 2020).
17. Gnip APIs, available at: https://support.gnip.com/apis/ (Accessed 09 January 2020).
18. Gosling, S. Graham, L. and Wilson, R. (2012), "A Review of Facebook Research in the Social Sciences", Perspectives on Psychological Science, pp. 203—220.
19. NoCamels (2015), "Space Tag app allows users to leave eternal tags" available at: http://nocamels.com/2015/01/space-tag-app-social-network-shopcloud/ (Accessed 12 January 2020).

№ 5-6 2020, стор. 66 - 71

Рубрика: Економіка

Дата публікації: 2020-03-31

Кількість переглядів: 73

Відомості про авторів

О. О. Туманов

здобувач кафедри статистики, обліку та аудиту, Харківський Національний університет імені В. Н. Каразіна

O. Tumanov

applicant at the Department of Statistics, Accounting and Auditing, V. N. Karazіn Kharkiv National University

ORCID:

0000-0003-0674-0037

Як цитувати статтю

Туманов О. О. Формування системи статистичних показників для дослідження соціальних медіа в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 5-6. С. 66–71. DOI: 10.32702/2306-6814.2020.5-6.66

Tumanov, O. (2020), “Modeling of a system of statistical indicators for social media research in Ukraine”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 5-6, pp. 66–71. DOI: 10.32702/2306-6814.2020.5-6.66

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.