EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

СТРАТЕГІЯ БЛАКИТНОГО ОКЕАНУ І ТАКТИКА ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ В УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЯХ
І. В. Познанська, В. В. Титок, А. О. Устенко

Назад

DOI: 10.32702/2306-6814.2020.19-20.23

УДК: 005.32.

І. В. Познанська, В. В. Титок, А. О. Устенко

СТРАТЕГІЯ БЛАКИТНОГО ОКЕАНУ І ТАКТИКА ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ В УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЯХ

Анотація

У статті розглянуто важливість cтратегії Блакитного океану і тактики її застосування в українських компаніях. Визначено сфери впливу стратегії та результати її застосування як головного стратегічного інструмента компанії з винятковою цінністю для споживача, визначено роль держави у впливі на впровадження концепції та необхідність переорієнтації бізнесу компаній, що спричинено посиленням конкуренції на світовому ринку. Її застосування в українських компаніях є безпрограшним, дозволить бізнесу вийти на ринки без конкурентів і домогтися успіху, знайти свого покупця та запропонувати нові підходи не лише до послуг, але й здивувати покупця удосконаленими, або новими товарами. Вказане місце сучасної компанії із стратегією Блакитного океану та тактикою її застосування і подано ряд рекомендацій, щодо переходу вітчизняних компаній до застосування цієї стратегії.

Ключові слова: стратегія; тактика; компанія; Блакитний океан; інвестиції; можливості; конкуренція.

Література

1. Антипцева О.Ю. Латеральний маркетинг в контексті стратегії блакитного океану. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2018. Вип. 18 (1). С. 17—20. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuumevcg_2018_18(1)__5 (дата звернення: 09.10.2020).
2. Гриценко С. І. Стратегія розвитку екологічно спрямованих транспортно-логістичних кластерів блакитного океану. Вісник економічної науки України. 2019. № 2. С. 151—156. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Venu_2019_2_26 (дата звернення: 10.10.2020).
3. Ким У. Чен, Моборн Р. Стратегия "голубого океана"; пер. с англ. / Ким У. Чен, Моборн Р. — М.: HIPPO, 2005. — 727 с.
4. Кочкіна Н. Оцінка ефективності стратегії блакитного океану для виноробної галузі України. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2015. Вип. 8. С. 25—31. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_Ekon_2015_8_6 (дата звернення: 11.10.2020).
5. Лисиченко Ю. О. Стратегія "блакитного океану": базис стратегічного розвитку вітчизняних підприємств ювелірної галузі. Управління розвитком. 2013. № 21. С. 5—7. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uproz_2013_21_4 (дата звернення: 11.10.2020).
6. Несен Л. М. Тактика реалізації стратегії блакитного океану через реінжиніринг бізнес-процесів. Причорноморські економічні студії. 2017. Вип. 16. С. 79—84. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bses_2017_16_19 (дата звернення: 10.10.2020).
7. Нечипоренко В. Ознаки стратегії блакитного океану У. Ч. Кима та Р. Моборна в розвитку сучасного страхового ринку України. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2008. Вип. 104. С. 53—55. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_Ekon_2008_104_17 (дата звернення: 11.10.2020).
8. Соловйова Т.В. Стратегія "блакитного океану" як нова форма ринкових відносин. Магістеріум. Економічні студії. 2014. Вип. 56. С. 102—105. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Magisterium_ek_2014_56_29 (дата звернення: 11.10.2020).
9. Співаковська Т.В. Можливості застосування концепції латерального маркетингу та стратегії "блакитного океану" на українському ринку. Маркетинг в Україні. 2010. № 1. С. 40—44. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mvu_2010_1_11 (дата звернення: 10.10.2020).

І. Poznanska, V. Tytok, А. Ustenko

THE STRATEGY OF THE BLUE OCEAN AND TACTICSOF ITS APPLICATION IN UKRAINIAN COMPANIES

Summary

The article considers the importance of the Blue Ocean strategy and tactics of its application in Ukrainian companies. Globalization processes in the world economy lead to the highest degree of intensification of competition in the world market. The strategy of the Blue Ocean at the company level is the future development of any civilized advanced firm, because it defines long-term development goals without fighting competitors and helps to achieve the most profitable result. Also, the Blue Ocean strategy is one of the methods of business reorientation. Increasing international competition requires Ukrainian companies to find new strategies in domestic and international markets due to the weakness of companies compared to global competitors. Many companies around the world use the Blue Ocean strategy. With their effective activity, they do not change the previous course, but try to create new businesses, expand existing ones that are not related to the main one. The article identifies the areas of influence of the strategy and the results of its application as the main strategic tool of the company with exceptional value for consumers, identifies the role of the state in influencing the implementation of the concept and the need to reorient companies due to increased competition in the world market. Its application in Ukrainian companies is unbeatable, will allow businesses to enter markets without competitors and succeed, find their buyer and offer new approaches not only to services, but also to surprise the buyer with improved or new products. The place of a modern company with the Blue Ocean strategy and tactics of its application is indicated and a number of recommendations are given on the transition of domestic companies to the application of this strategy. The role of the state is not to compete with business, not to replace business and not to change the rules of the game, but to support it as much as possible with all sorts of incentives, such as lowering tax rates, introducing a grace period for start-ups and startups. A company that chooses advanced development moves from the Red Ocean to Blue with all the innovations, investments and new ideas that set it apart from the competition.

Keywords: strategy; tactics; company; Blue ocean; investments; opportunities; competition.

References

1. Antyptseva, O.Yu. (2018), "Lateral marketing in the context of blue ocean strategy", Naukovyj visnyk Uzhhorods'koho natsional'noho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, Vol. 18 (1), pp. 17—20.
2. Hrytsenko, S.I. (2019), " Strategy for the development of ecologically oriented transport and logistics clusters of the blue ocean", Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy, vol. 2, pp. 151—156.
3. Kym, U. Chen and Moborn, R. (2005), Stratehyia "holuboho okeana" [Blue ocean strategy], HIPPO, Moscow, Russia.
4. Kochkina, N. and. Medvedieva, I. (2015), "Evaluation of the effectiveness of the blue ocean strategy for the wine industry of Ukraine", Visnyk Kyivs'koho natsional'noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika, vol. 8, pp. 25—31.
5. Lysychenko, Yu.O. (2013), " Blue Ocean Strategy: The Basis of Strategic Development of Domestic Jewelry Enterprises", Upravlinnia rozvytkom, vol. 21, pp. 5—7.
6. Nesen, L.M. Zhhun, O.P. and Okolita, I.I. (2017), "Tactics for implementing the blue ocean strategy through business process reengineering", Prychornomors'ki ekonomichni studii, vol. 16, pp. 79—84.
7. Nechyporenko V. (2008), "Signs of the blue ocean strategy of U. Ch. Kim and R. Moborn in the development of the modern insurance market of Ukraine", Visnyk Kyivs'koho natsional'noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika, vol. 104, pp. 53—55.
8. Solovjova, T.V. (2014), " The strategy of the "blue ocean" as a new form of market relations Mahisterium", Ekonomichni studii, vol. 56, pp. 102—105.
9. Spivakovs'ka, T.V. and Otroda, M.M. (2010), "Possibilities of application of the concept of lateral marketing and strategy of "blue ocean" in the Ukrainian market ", Marketynh v Ukraini, vol. 1, pp. 40—44.

№ 19-20 2020, стор. 23 - 28

Рубрика: Економіка

Дата публікації: 2020-11-05

Кількість переглядів: 978

Відомості про авторів

І. В. Познанська

д. е. н., с. н. с., професор кафедри економіки і фінансів, Одеський національний морський університет

І. Poznanska

Doctor of Economic Sciences, Senior Researcher, Professor of the Department of economics and finance, Odessa National Maritime University

ORCID:

0000-0001-7343-6663


В. В. Титок

к. е. н., старший викладач кафедри організації та управління будівництвом, Київський національний університет будівництва і архітектури

V. Tytok

PhD in Economics, Senior Lecturer of the Department of Construction Organization and Management, Kyiv National University of Construction and Architecture (KNUCA)

ORCID:

0000-0002-9527-3006


А. О. Устенко

д. е. н., професор, професор кафедри підприємництва та маркетингу, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

А. Ustenko

Doctor of Economic Sciences, Professor, Professor of the Department of Entrepreneurship and Marketing, Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas

ORCID:

0000-0002-8677-4781

Як цитувати статтю

Познанська І. В., Титок В. В., Устенко А. О. Стратегія блакитного океану і тактика її застосування в українських компаніях. Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 19-20. С. 23–28. DOI: 10.32702/2306-6814.2020.19-20.23

Poznanska, І., Tytok, V. and Ustenko, А. (2020), “The strategy of the blue ocean and tacticsof its application in ukrainian companies”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 19-20, pp. 23–28. DOI: 10.32702/2306-6814.2020.19-20.23

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.