EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ТРАНСФОРМАЦІЯ ТА РОЗВИТОК ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ УКРАЇНИ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ
Г. М. Гребенюк, Л. В. Марценюк, В. О. Задоя, О. В. Пікуліна

Назад

DOI: 10.32702/2306-6814.2021.7.14

УДК: 338.48

Г. М. Гребенюк, Л. В. Марценюк, В. О. Задоя, О. В. Пікуліна

ТРАНСФОРМАЦІЯ ТА РОЗВИТОК ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ УКРАЇНИ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ

Анотація

Автори наголошують, що в умовах карантинних обмежень, що істотно вплинули на роботу підприємств ресторанного бізнесу, в якості антикризових заходів на перший план виносяться питання гнучкості та швидкості реакції підприємств ресторанного бізнесу. Це передбачає запровадження нових напрямків роботи в умовах жорсткого карантину та впровадження нових актуальних трендів в умовах адаптивного карантину. Автори зауважують, що нова дійсність, створена COVID-19, змушує підприємства ресторанного бізнесу розробляти нові креативні механізми не тільки для збереження життєздатності, але й розвитку, які б дали змогу адаптуватися до нових реалій зовнішнього середовища.
Наведено аналіз не персоналізованих операційних показників близько 550 закладів громадського харчування, що є клієнтами компанії Poster за 2018—2020 роки.
Автори наполягають, що власники ресторанного бізнесу повинні на перше місце ставити ідею безпечного споживання з максимальною користю для споживача.
У тренді — їжа на виніс, причому не тільки готові страви, а й ресторанні заготовки, що можуть бути корисні кожній господині, а також їжа із натхненням, тобто такі страви, що надаватимуть споживачам не тільки гастрономічне, а й психологічне задоволення.
Автори пропонують зробити акцент на орієнтації підприємств ресторанного бізнесу на глобальну кухню, використовуючи концепції різних країн. Поза увагою не можна залишити страви із зниженим рівнем цукру, лактози, а також зробити упор на корисних напоях.
Пандемія коронавірусу призвела до переосмислення своїх звичок, особливо у харчуванні, багатьох людей. Виникли зміни основних звичок споживання продуктів. Споживачі ресторанної їжі тепер більше орієнтуються на продукти, що можуть бути максимально корисні для їхнього здоров'я, тому підприємствам, що працюють у харчовій сфері, потрібно орієнтуватися на попит споживачів та пропонувати своїм клієнтам страви із корисних продуктів. Вдалим маркетинговим ходом для власників ресторанного бізнесу може стати інформування своїх клієнтів про походження продуктів, тобто споживачі повинні бути впевнені, що вони споживають натуральні продукти від фермерів.
Для безпечного спілкування споживачів із працівниками закладів харчування запропоновано використання технологій, що підтримують QR-код на цифрових носіях інформації, а також працювати з хмарними системами обліку.
В умовах жорсткого карантину автори пропонують підприємствам громадського харчування працювати лише на умовах адресної доставки або перепрофілюватися у магазин продажу продуктів (у тому числі і готових страв) вроздріб.

Ключові слова: туристичний бізнес; ресторанний бізнес; інновації; цифрові технології; економіка підприємства.

Література

1. Іванова Л., Вовчанська О. Вплив пандемії Сovid-19 на кон'юнктуру ринку ресторанних послуг. Сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності, № 1, 2020. С. 45—50. URL: http://sportscience.ldufk.edu.ua/index.php/trends/article/view/916
2. Чаркіна Т.Ю., Марценюк Л.В., Задоя В.О., Пікуліна О.В. Стратегічні напрями управління готельно-ресторанним бізнесом в умовах кризи. Економіка та держава, № 2, 2021. С. 19—23. URL: http://www.economy.in.ua/pdf/2_2021/5.pdf
3. Хмарна система автоматизації для кафе, ресторанів і магазинів Poster. URL: https://joinposter.com/?ref=brend_ukraine&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=45251181795&utm_campaign=614540076&utm_term=poster&gclid=CjwKCAjw6fCCBhBNEiwAem5SO4PEwP-iMYDwukHqX3srYaxvbrSs4WnnfpxVglaxNNNBxvVvsac7PRoCNa0QAvD_BwE
4. Чаркіна Т.Ю. Концептуальні засади забезпечення антикризового управління пасажирського комплексу залізничного транспорту. Економіка та держава. № 12, 2020. С. 45—49. URL: http://www.economy.in.ua/pdf/12_2020/10.pdf
5. Яцун Л.М. Сфера харчування населення як природно-соціально-економічна система: методологія формування та розвитку. Економічний аналіз. Т. 16. № 1, 2014. С. 155—166.
6. Балацька Н.Ю. Ресторанний бізнес в умовах пандемії коронавірусу: проблеми та напрями трансформації моделей розвитку. Електронний науково-практичний журнал "Інфраструктура ринку", № 42, 2020. С. 117—122. URL: http://market-infr.od.ua/journals/2020/42_2020_ukr/22.pdf
7. Кузьо Н.Є., Косар Н.С., Кубрак Н.Р. Стратегії розвитку пивоварних компаній в Україні. Економіка та держава, № 2, 2020. С.110—114. URL: http://www.economy.in.ua/pdf/2_2020.pdf
8. Чириченко Ю.В., Корнєєв М.В., Сабіров О.В. Окремі аспекти глобального генезису готельно— ресторанного бізнесу. Економічний простір Збірник наукових праць, № 141, 2019. С. 127—136.
9. Наслідки епідемії covid-19 та карантинних заходів для провідних секторів економіки України Дослідження за результатами глибинних інтерв'ю з власниками та топ-менеджерами українських компаній. С. 65—68. URL: https://cpd.com.ua/ukr-eng%20covid-19_economics_ukraine.pdf
10. Разінькова М.Ю. Етапи проведення маркетингового планування в ресторанному бізнесі. Економіка та держава. № 2. 2020. С. 62—66. URL: http://www.economy.in.ua/pdf/2_2020/13.pdf
11. Нікольчук Ю.М. Готельно-ресторанний бізнес: сучасний стан, фінансове забезпечення, інвестиційна привабливість та перспективи подальшого розвитку в Україні. Бізнес Інформ. № 5. 2020. С. 218—226. URL: http://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2020-5_0-pages-218_226.pdf
12. Україна: вплив COVID-19 на економіку і суспільство (бачення постпандемічного розвитку у 2020—2024 рр. очима експертів та молоді). Департамент стратегічного планування та макроекономічного прогнозування, № 52, 2020. URL: https://www.unicef.org/ukraine/documents/consensus-report

H. Hrebeniuk, L. Martseniuk, V. Zadoya, O. Pikulina

TRANSFORMATION AND DEVELOPMENT OF RESTAURANT BUSINESS ENTERPRISES OF UKRAINE DURING THE PANDEMIC

Summary

The authors emphasize that in the conditions of quarantine restrictions that have significantly affected the work of restaurant businesses, as anti-crisis measures, the issues of flexibility and speed of response of restaurant businesses come to the fore. This involves the introduction of new areas of work in strict quarantine and the introduction of new current trends in adaptive quarantine. The authors note that the new reality created by COVID-19 is forcing restaurant businesses to develop new creative mechanisms not only to maintain viability but also to develop, which would allow them to adapt to the new realities of the environment.
An analysis of non-personalized operating indicators of about 550 catering establishments that are customers of Poster for 2018—2020 is presented.
The authors insist that restaurant business owners should prioritize the idea of safe consumption with maximum benefit to the consumer.
The trend is takeaway food, not only ready meals, but also restaurant preparations that can be useful to every housewife, as well as food with inspiration, that is, such dishes that will give consumers not only gastronomic but also psychological pleasure.
The authors propose to emphasize the orientation of restaurant businesses to global cuisine, using the concepts of different countries. You can not ignore dishes with low sugar, lactose, as well as focus on healthy drinks.
The coronavirus pandemic has led to a rethinking of their eating habits, especially in many people. There have been changes in basic eating habits. Restaurant consumers are now more focused on products that can be most beneficial to their health, so food businesses need to focus on consumer demand and offer their customers healthy food. Informing their customers about the origin of products can be a successful marketing move for restaurant business owners, and consumers should be sure that they are consuming natural products from farmers.
For safe communication of consumers with employees of food establishments, it is proposed to use technologies that support QR-code on digital media, as well as to work with cloud accounting systems.
Under strict quarantine, the authors offer companies to either provide services in the field of catering only on the terms of targeted delivery or to convert to a store selling products (including ready meals) at retail.

Keywords: tourist business; restaurant business; innovations; digital technologies; enterprise economics.

References

1. Ivanova, L. and Vovchans'ka, O. (2020), "The impact of the David-19 pandemic on the market of restaurant services", Suchasni tendentsii rozvytku industrii hostynnosti, vol.1, pp. 45—50, available at: http://sportscience.ldufk.edu.ua/index.php/trends/article/view/916 (Accessed 15 March 2021).
2. Charkina, T.Yu. Martseniuk, L.V. Zadoia, V.O. and Pikulina, O.V. (2021), "Strategic directions of hotel and restaurant business management in the conditions of crisis", Ekonomika ta derzhava, vol. 2, pp. 19—23, available at: http://www.economy.in.ua/pdf/2_2021/5.pdf (Accessed 15 March 2021).
3. Poster POS (2021), available at: https://joinposter.com/?ref=brend_ukraine&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=45251181795&utm_campaign=614540076&utm_term=poster&gclid=CjwKCAjw6fCCBhBNEiwAem5SO4PEwP-iMYDwukHqX3srYaxvbrSs4WnnfpxVglaxNNNBxvVvsac7PRoCNa0QAvD_BwE (Accessed 15 March 2021).
4. Charkina, T. (2020), "Conceptual principles of provision of anti-crisis management of the passenger complex", Ekonomika ta derzhava, vol. 12, pp. 45—49, available at: http://www.economy.in.ua/pdf/12_2020/10.pdf (Accessed 15 March 2021).
5. Yatsun, L.M. (2014), "Sphere of population nutrition as a natural socio-economic system: methodology of formation and development", Ekonomichnyj analiz, vol. 16, no. 1, pp. 155—166.
6. Balats'ka, N.Yu. (2020), "Restaurant business in the condition of the coronavirus pandemic: problems and directions of transformation of development models", Elektronnyj naukovo-praktychnyj zhurnal "Infrastruktura rynku", vol. 42, pp. 117—122, available at: http://market-infr.od.ua/journals/2020/42_2020_ukr/22.pdf (Accessed 15 March 2021).
7. Kuzo, N. Kosar, N. and Kubrak, N. (2020), "Development strategies of brewing companies in Ukraine", Ekonomika ta derzhava, vol. 2, pp. 110—114, available at: http://www.economy.in.ua/pdf/2_2020.pdf (Accessed 15 March 2021).
8. Chyrychenko, Yu.V. Kornieiev, M.V. and Sabirov, O.V. (2019), " Some aspects of the global genesis of the hotel and restaurant business", Ekonomichnyj prostir Zbirnyk naukovykh prats', vol. 141, pp. 127—136.
9. Centre for Applied Research (2020), "Consequences of the сovid-19 epidemic and quarantine measures for leading sectors of the Ukrainian economy", available at: https://cpd.com.ua/ukr-eng%20covid-19_economics_ukraine.pdf (Accessed 15 March 2021).
10. Razinkova, M. (2020), "Stages of marketing planning in restaurant business", Ekonomika ta derzhava, vol. 2, pp. 62—66, available at: http://www.economy.in.ua/pdf/2_2020/13.pdf (Accessed 15 March 2021).
11. Nikol'chuk, Yu.M. (2020), "Hotel and Restaurant Business: Current Status, Financial Provision, Investment Attractiveness and Prospects for Further Development in Ukraine", Biznes-inform, vol. 5, pp. 218—226, available at: http://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2020-5_0-pages-218_226.pdf (Accessed 15 March 2021).
12. UNICEF (2020), "Ukraine: the impact of COVID-19 on the economy and society (vision of post-pandemic development in 2020—2024 through the eyes of experts and youth)", available at: https://www.unicef.org/ukraine/documents/consensus-report (Accessed 15 March 2021).

№ 7 2021, стор. 14 - 19

Рубрика: Економіка

Дата публікації: 2021-04-15

Кількість переглядів: 1800

Відомості про авторів

Г. М. Гребенюк

к. е. н., старший викладач кафедри економіки та менеджменту, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

H. Hrebeniuk

PhD in Economics, Senior Lecturer of the Department of Economics and management, Dnipro National University of Railway Transport named after Аcademician V. Lazaryan

ORCID:

0000-0002-2807-0268


Л. В. Марценюк

д. е. н., доцент, професор кафедри економіки та менеджменту, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

L. Martseniuk

Doctor of Economic Sciences, Аssosiate Professor, Professor of the Department of Economics and management, Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan

ORCID:

0000-0003-4121-8826


В. О. Задоя

к. е. н., доцент, доцент кафедри економіки та менеджменту, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

V. Zadoya

PhD in Economics, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Economics and management, Dnipro National University of Railway Transport named after Аcademician V. Lazaryan

ORCID:

0000-0001-9408-4978


О. В. Пікуліна

к. е. н., доцент, доцент кафедри облік та оподаткування, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

O. Pikulina

PhD in Economics, Associate Professor of the Department of Accounting and Taxation, Dnipro National University of Railway Transport named after Аcademician V. Lazaryan

ORCID:

0000-0003-4803-427X

Як цитувати статтю

Гребенюк Г. М., Марценюк Л. В., Задоя В. О., Пікуліна О. В. Трансформація та розвиток підприємств ресторанного бізнесу України в умовах пандемії. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 7. С. 14–19. DOI: 10.32702/2306-6814.2021.7.14

Hrebeniuk, H., Martseniuk, L., Zadoya, V. and Pikulina, O. (2021), “Transformation and development of restaurant business enterprises of Ukraine during the pandemic”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 7, pp. 14–19. DOI: 10.32702/2306-6814.2021.7.14

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.