EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО АНАЛІЗУ РЕЗУЛЬТАТІВ МАРКЕТИНГОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
О. Ю. Красовська

Назад

DOI: 10.32702/2306-6814.2021.8.29

УДК: 339.138

О. Ю. Красовська

МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО АНАЛІЗУ РЕЗУЛЬТАТІВ МАРКЕТИНГОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

Анотація

Розглянуто основні напрями аналізу маркетингової функції компанії: маркетингове планування; дослідження ринку; процес розробки нових продуктів; канали руху товару; ціноутворення; процес прогнозування обсягу продажів; реклама і просування продукції.
Визначено, що аналіз споживачів включає в себе такі блоки: класифікація потреб, найбільш часто використовувана під час проведення аналізу; зарубіжний досвід з аналізу мотивів купівельної поведінки; моделювання купівельної поведінки; етапи прийняття рішення про купівлю; методологія проведення масових опитувань покупців товарів широкого вжитку. Аналіз споживачів є одним з ключових моментів дослідження, який вимагає грамотного і комплексного підходу.
Встановлено, що аналіз продукту є найбільш важливим для аналізу, оскільки з його допомогою проводиться аналіз асортименту продукції, що випускається компанією, визначення ступеня її конкурентоспроможності на ринку. Основною його метою є визначення того, наскільки товар відповідає вимогам ринку, чи слід поліпшити існуючий продукт або відмовитися від його виробництва, акцентуючись на розробці нових.
Не менш важливим визначено аналіз портфеля продукції компанії, який дозволяє побачити, наскільки збалансований портфель продукції фірми, і прийняти рішення з приводу майбутнього стану продукту. У цій частині проводиться оцінка конкурентоспроможності продукції, що має кінцевою метою визначення конкурентної переваги і конкурентного потенціалу компанії.
Проаналізовано теоретичні положення економічних теорій оцінки споживчої поведінки. Встановлено, що засновники теорії граничної корисності розглядали поведінку споживача як пошук максимальної користі в придбанні тих чи інших матеріальних благ. Ринкова ціна в кінцевому підсумку визначається ступенем корисності товару і для споживача, і для продавця.

Ключові слова: аналіз результатів маркетингового дослідження; конкурентні переваги продукції; конкурентний потенціал; методичні підходи.

Література

1. Детермінанти розвитку національного господарства: монографія. за заг. ред. П.В. Круша. Київ, НТУУ "КПІ", 2014. 276 с.
2. Карнаушенко А.С. Аналіз сучасного стану та перспективи розвитку роздрібного товарообороту в Україні. Ефективна економіка. № 1. 2019 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/ pdf/1_2019/53.pdf (дата звернення: 09.03.2021).
3. Котлер Ф. Маркетинг. Гостиприимтво. Туризм: учеб. для студентов вузов / Ф. Котлер, Дж. Боуен, Дж. Мейкенз, гл. ред. Н.Д. Эриашвили; пер. с англ. В.Н. Егорова. 2-е изд., перер. и доп. М.: ЮНИТИ, 2002. 1063 с.
4. Тульчинська С.О. Перспективи та домінанти розвитку інтелектуально-інноваційної системи регіонів України: монографія. Херсон, Ви-во "ПП Вишемирський В.С.", 2014. 210 с.
5. Сурмин Ю.П. Теория систем и системный анализ: учебное пособие. К.: МАУП, 2003. 368 с.

O. Krasovska

METHODICAL APPROACHES TO THE ANALYSIS OF MARKETING RESEARCH RESULTS

Summary

The main directions of the analysis of the marketing function of the company are considered: marketing planning; market research; the process of developing new products; channels of movement of goods; pricing; the process of forecasting sales; advertising and product promotion. It is determined that the analysis of consumers includes the following blocks: classification of needs, most often used in the analysis; foreign experience in analyzing the motives of purchasing behavior; modeling of buying behavior; stages of making a purchase decision; methodology for conducting mass surveys of buyers of consumer goods.
Consumer analysis is one of the key points of the study, which requires a competent and comprehensive approach. It is established that the analysis of the product is the most important for the analysis, because it is used to analyze the range of products manufactured by the company, to determine the degree of its competitiveness in the market. Its main purpose is to determine whether the product meets market requirements, whether to improve an existing product or abandon its production, focusing on the development of new ones.
Equally important is the analysis of the company's product portfolio, which allows you to see how balanced the company's product portfolio, and make decisions about the future state of the product. This part assesses the competitiveness of products, which has the ultimate goal of determining the competitive advantage and competitive potential of the company. The theoretical provisions of economic theories of consumer behavior assessment are analyzed. It is established that the founders of the theory of marginal utility considered consumer behavior as a search for maximum benefit in the acquisition of certain material goods.
The market price is ultimately determined by the degree of usefulness of the product for both the consumer and the seller. As long as the market price of the usefulness of the goods by the seller is lower than by the buyer, the exchange goes smoothly.
The result of the analysis of the results of marketing research is a clear identification of the following positions: the production of which type of company should be concentrated and which, if necessary, should be abandoned; which products are the most competitive at the moment and what is their competitive potential; what are the main competitive advantages of the products produced by the company.

Keywords: аnalysis of marketing research results; competitive advantages of products; competitive potential; methodological approaches.

References

1. Krush, P.V. (2014), Determinanty rozvytku natsional'noho hospodarstva [Determinants of the development of the national economy], NTUU "KPI", Kyiv, Ukraine.
2. Karnaushenko, A.S. (2019), "Analysis of the current state and prospects for the development of retail trade in Ukraine", Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 1, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2019/53.pdf (Accessed 9 March 2021).
3. Kotler, F. Bouyen, Dzh. Meykenz, Dzh. and Eriashvili, N. D. (2002) , Marketing. Gostipriimtvo. Turizm [Marketynh. Hostypryymtvo. Turyzm], 2-nd ed., YUNITI, Moscow, Russia.
4. Tul'chyns'ka, S.O. (2014), Perspektyvy ta dominanty rozvytku intelektual'no-innovatsijnoi systemy rehioniv Ukrainy [Perspectives and dominants of development of the intellectually innovative system of the regions of Ukraine], Vyd-vo "PP Vyshemyrs'kyj V.S.", Kherson, Ukraine.
5. Surmin, Ju.P. (2003), Teorija sistem i sistemnyj analіz [Systems theory and systems analysis], MAUP, Kyiv, Ukraine.

№ 8 2021, стор. 29 - 33

Рубрика: Економіка

Дата публікації: 2021-04-30

Кількість переглядів: 675

Відомості про авторів

О. Ю. Красовська

к. е. н., доцент, професор кафедри міжнародного маркетингу, Університет імені Альфреда Нобеля

O. Krasovska

PhD in Economics, Associate Professor, Professor of the Department of International Marketing, Alfred Nobel University in Dnipro

ORCID:

0000-0002-6981-2213

Як цитувати статтю

Красовська О. Ю. Методичні підходи до аналізу результатів маркетингового дослідження. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 8. С. 29–33. DOI: 10.32702/2306-6814.2021.8.29

Krasovska, O. (2021), “Methodical approaches to the analysis of marketing research results”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 8, pp. 29–33. DOI: 10.32702/2306-6814.2021.8.29

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.