ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ ВИСОКОКВАЛІФІКОВАНИХ КАДРІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ
С. А. Вавренюк
DOI: 10.32702/2306-6814.2018.21.85
УДК: 372.833
С. А. Вавренюк
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ ВИСОКОКВАЛІФІКОВАНИХ КАДРІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ
Анотація
Стаття розкриває основні особливості сучасного стану вищої освіти України. Автор статті вивчає напрямки процесу реформування підготовки фахівців вищої кваліфікації для всіх галузей вітчизняної освітньої системи.
У зв'язку з процесом євроінтеграції вітчизняної освіти відбулися істотні зміни, які стосуються багатьох структурних та змістовних компонентів освіти. Так, автор вивчає основні зміни, позначає їх суть і наслідки для української вищої школи.
У статті вивчаються проблеми й напрями українського законодавства, які вимагають змін у зв'язку з новим напрямом підготовки висококваліфікованих фахівців. Автор розкриває суть бакалаврської, магістерської, аспірантської та докторської підготовки у зв'язку з новими реаліями існування системи вищої освіти. Акцентуючи увагу на проблемних моментах здійснення дворівневого ступеня освіти, автор передбачає наявні проблеми, які потребують загального рішення.
При цьому автор говорить про те, що існуючі перетворення в системі післядипломної підготовки спираються на структурно-змістовний перехід вищої школи України, який є сьогодні індивідуально-орієнтованою багаторівневою підготовкою, що дозволяє інтегрувати вітчизняну освіту в єдиний європейський освітній простір.
У висновку автор приходить до того, що з метою ефективного реформування системи підготовки наукових кадрів, важливим моментом буде виступати впровадження змін на рівні держави, а не тільки на рівні окремого закладу вищої освіти. Крім цього, автор говорить про те, що проведення реформування і євроінтеграції вищої освіти вимагає постійного контролю з боку відповідних органів.
Ключові слова: євроінтеграція; система вищої освіти; висококваліфіковані кадри; наукові кадри; післядипломна освіта.
Література
1. Вавренюк С.А. Розвиток освіти в Україні в контексті ризиків та викликів / С.А. Вавренюк // Публічне урядування: зб. наук. праць. — К.: Вид-во ДП "Виробничий дім "Персонал", 2018. — Вип. 3 (13). — C. 28—37.
2. Головінов В. Професійно-технічна освіта в умовах світової та вітчизняної фінансово-економічної кризи. Проблеми старі — виклики нові / В. Головінов. // Професійно-технічна освіта. — 2008. — №4. — С. 4.
3. Домбровська С.М. Інноваційні державні механізми формування якісної системи освіти в Україні / С.М. Домбровська // Вища освіта України. — 2013. — №3 (дод. 2): Європейська інтеграція вищої освіти України в контексті Болонського процесу: тематичний вип. — К., 2013. — С. 10—14.
4. Крутій К. Проектування освітнього простору ДНЗ / К. Крутій // Імідж сучасного педагога. — 2009. — № 6—7. — С. 10.
5. Лук'янов В. Нововведення в освітній сфері: сучасний стан і проблеми / Лук'янов В., Брецько Ф., Лоха Л. та ін. // Голос України. — 2009. — №1 55. — С. 7.
6. Олійник А. Поняття й реальність процесу інноваційного розвитку освіти в Україні у контексті Болонських декларацій / А. Олійник // Вища освіта України. — 2007. — № 1. — С. 42—49.
7. Рябченко В. Проблема якості вітчизняної вищої освіти в контексті освітянських реформ: ретроспектива і сучасність з позицій світоглядно-компетентісного підходу / В. Рябченко // Вища освіта України. — 2015. — № 1 . — С. 12—27.
S. Vavrenyuk
PROBLEM ISSUES OF TRAINING HIGHLY QUALIFIED PERSONNEL OF HIGHER EDUCATION
Summary
This article reveals the main features of the current state of higher education in Ukraine. The author of the article studies the directions of the process of reforming the training of highly qualified specialists for all spheres of the domestic educational system.
By reasons with the process of European integration of national education, significant changes have occurred that affect many structural and substantial components of education. So, the author reveals the main changes, studies their essence and consequences for the Ukrainian higher school.
The article examines the problems and directions of the Ukrainian legislation that require changes in connection with the new direction of training highly qualified specialists. The author reveals the essence of the bachelor, masters, post-graduate and doctoral studies in connection with the new realities of the existence of a higher education system. Emphasizing the problem points of implementing a two-level degree of education, the author suggests existing problems that require a general solution.
At the same time, the author says that the existing transformations in the system of postgraduate training are based on the structurally informative transition of the higher school of Ukraine, which today is an individually-oriented multi-level preparation, allowing integrating domestic education into a single European educational space.
In conclusion, the author concludes that in order to effectively reform the system of training of scientific personnel, the introduction of change at the state level, and not only at the level of the higher education system, will be an important point. In addition, the author says that the reform and European integration of higher education requires constant monitoring by the relevant authorities.
Keywords: European integration; higher education system; highly qualified personnel; scientific personnel; postgraduate education.
References
1. Vavrenyuk, S. (2018), "Development of education in Ukraine in the context of risks and challenges", Publichne uryaduvannya: zb. nauk. Prac, vol. 3 (13), pp. 28—37.
2. Golovinov, V. (2008), "Professional-technical education in the conditions of world and domestic financial and economic crisis. Problems are old — new challenges", Profesijno-tehnichna osvita, vol. 4, pp. 4—7.
3. Dombrovska, S. (2013), "Innovative state mechanisms for the formation of a quality education system in Ukraine", Visha osvita Ukrayini, vol. 3, pp.10—14.
4. Kruty, K. (2009), "Designing the educational space of the Dniepe", Imidzh suchasnogo pedagoga, vol. 6, pp.10—14.
5. Lukyanov, V. Bretsko, F. Loha, L. and others. (2009), "Innovations in the educational sphere: the current state and problems", Golos Ukrayini, vol. 155, pp. 7.
6. Oleinik, A. (2007), "The Concept and the Reality of the Process of Innovation Development of Education in Ukraine in the Context of the Bologna Declarations", Visha osvita Ukrayini, vol. 1, pp. 42—49.
7. Ryabchenko, V. (2015), "The problem of the quality of domestic higher education in the context of educational reforms: retrospective and modernity from the standpoint of ideological and competent approach", Visha osvita Ukrayini, vol. 1, pp.12—27.
№ 21 2018, стор. 85 - 88
Рубрика: Державне управління
Дата публікації: 2018-11-19
Кількість переглядів: 1105