EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ПРОБЛЕМИ АНАЛІТИЧНИХ ЦЕНТРІВ УКРАЇНИ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
А. М. Валюх, Є. А. Курілов

Назад

DOI: 10.32702/2306-6814.2019.19.45

УДК: 351

А. М. Валюх, Є. А. Курілов

ПРОБЛЕМИ АНАЛІТИЧНИХ ЦЕНТРІВ УКРАЇНИ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

Анотація

У публікації розглянуто місце аналітичних центрів ("фабрик думок") (далі — АЦ) України у Глобальному рейтингу "фабрик думок" протягом 2007—2018 років. Стверджується, що на сьогодні переважно наявна лише теоретична готовність до плідної співпраці як у представників української влади, так і у фахівців АЦ за недостатнього реального рівня такої співпраці, яка не відповідає значущості, кількості та різноманітності викликів, які постають перед Україною. Наголошено, що вирішення проблем, які постають перед вітчизняними АЦ має бути комплексним та задіяти всі зацікавлені сторони. Визначено коло взаємопов'язаних сучасних проблем вітчизняних АЦ та сформульовано пропозиції щодо пом'якшення або вирішення таких проблем та заходів із підвищення ефективності діяльності українських АЦ. Висуваються твердження, що взаємопов'язаними проблемами українських АЦ, зокрема, є: відсутність у державних органів влади всіх рівнів коштів на оплату роботи (послуг) АЦ; відсутність розвиненого ринку надання послуг АЦ поза межами публікацій у засобах масової інформації, а також послуг, що надаються політичним силам (діячам); недостатній рівень інтегрованості українських АЦ у глобальну аналітичну спільноту; недостатність комунікацій між АЦ та органами державної влади; незначна довіра АЦ до органів та/або представників органів державної влади та незначна довіра суспільства до АЦ; недостатність контактів та взаємодії АЦ з діловим середовищем; недостатність розуміння змісту та особливостей діяльності і продукції АЦ; переважно ситуаційний характер діяльності більшості АЦ України; недостатня кількість аналітиків високого рівня та відсутність достатньої кількості сталих колективів АЦ із серйозною чисельністю фахівців-інтелектуалів; недосконалість аналітичних продуктів, яка, в свою чергу, веде до зниження кваліфікованого попиту на серйозні аналітичні продукти; недостатній рівень використання владою потенціалу державних аналітичних установ та практики створення АЦ на базі наукових установ; недостатня наявність (кількість) АЦ на регіональному рівні; неефективна медійна активність АЦ. Також висунуто пропозицію щодо необхідності створення окремого державного АЦ, який би займався питаннями трансфертного ціноутворення.

Ключові слова: "фабрики думок"; Глобальний рейтинг "фабрик думок"; аналітичні центри; аналіз; трансфертне ціноутворення.

Література

1. McGann J., Kent Weaver R. Think Tanks & Civil Societies: Catalysts for Ideas and Action. — New Brunswick: Transaction Publishers, 2000. — 617 p. [Routledge; Revised edition, 2002. — 634 p.]
2. Сунгуров А.Ю. Как возникают политические инновации: "фабрики мысли" и другие институты-медиаторы. — М.: Политическая энциклопедия, 2015. — 383 с.
3. The Global "Go-To Think Tanks". The Leading Public Policy Research Organizations In The World / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2008. — 24 p.
4. 2008 Global Go To Think Tanks Index Report / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2009. — 87 p.
5. 2009 Global Go To Think Tanks Index Report / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2010. — 74 p.
6. 2010 Global Go To Think Tanks Index Report / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2011. — 82 p.
7. 2011 Global Go To Think Tanks Index Report / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2012. — 98 p.
8. 2012 Global Go To Think Tanks Index Report / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2013. — 128 p.
9. 2013 Global Go To Think Tanks Index Report / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2014. — 118 p.
10. 2014 Global Go To Think Tanks Index Report / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2015. — 171 p.
11. 2015 Global Go To Think Tanks Index Report / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2016. — 172 p.
12. 2016 Global Go To Think Tanks Index Report / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2017. — 171 p.
13. 2017 Global Go To Think Tanks Index Report / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2018. — 208 p.
14. 2018 Global Go To Think Tanks Index Report / James G. McGann; University of Pennsylvania. — Philadelphia, PA, 2019. — 266 p.
15. Грановский В., Дацюк С., Тантали Рутувухери Хариманга. Современные фабрики мысли (аналитический доклад). — К.: АОЗТ "У.В.Д.", 1998 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.uis.kiev.ua/discussion/think_tanks.html
16. Перспективи розвитку недержавних аналітичних центрів в Україні (за матеріалами конференції "Українські "мозкові центри" та уряд: ініціатива — діалог — співпраця", 30 червня — 1 липня 2000 року. — К.: 2000. — 66 с.
17. Неурядові аналітичні центри в Україні: стан і перспективи // Національна безпека і оборона (аналітична доповідь Центру Разумкова). — Київ. — № 10 (46), 2003. С. 2—26.
18. Неурядові аналітичні центри в Україні: можливості, виклики, перспективи // Національна безпека і оборона (аналітична доповідь Центру Разумкова). — Київ. — № 6 (90), 2007. — С. 2—42.
19. Презентація "Світовий рейтинг аналітичних центрів — 2015" Українського центру економічних і політичних досліджень імені Олександра Разумкова від 28 січня 2016 року. 43 с. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.razumkov.org.ua/ukr/journal_pos.php?y=2003&cat=10&pos=133
20. Аналитические центры в политике, экономике, бизнесе / Под ред. Когута Ю.І. — К.: ТОВ "Консалтингова компанія "СІДКОН", 2014. — 70 с.
21. Сенченко М.І., Сенченко О.М., Гастинщиков В.Г. Мозкові центри країн світу. — Київ: ДП "Видавничий дім "Персонал", 2016. — 278 с.
22. Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI.

A. Valiukh, Ye. Kurilov

PROBLEMS OF UKRAINIAN THINK TANKS AND THE WAYS TO SOLVE THEM

Summary

In the article looks at the place of think tanks in the Global Go To Think Tanks Index for 2007 — 2018. It is argued that today there is basically only a theoretical readiness for fruitful cooperation both among representatives of the Ukrainian state power and specialists of analytical centers with an insufficient real level of such cooperation, which does not correspond to the significance, quantity and variety of challenges facing Ukraine. It is noted that the solutions to the problems facing domestic think tanks should be comprehensive and involve all stakeholders. Identifies a range of related contemporary problems of domestic think tanks and formulates proposals to mitigate or solve such problems and measures to improve the effectiveness of ukrainian think tanks. It is argued that the interconnected problems of Ukrainian think tanks, in particular, are: the lack of funds from state authorities at all levels to pay for the work (services) of think tanks; the lack of a developed market for the provision of analytical center services beyond publications in the media, as well as the services provided to political forces); lack of integration of Ukrainian think tanks in the global think space; lack of communication between analytical centers and public authorities; the insignificance of the trust of analytical centers to bodies and / or representatives of state authorities and the insignificance of public trust to analytical centers; lack of contacts and interaction of analytical centers with representatives of the business environment; lack of understanding of the content and characteristics of the activities and products of analytical centers; mainly situational nature of the activity of most analytical centers of Ukraine; insufficient number of high-level analysts and the absence of a sufficient number of permanent teams of analytical centers with a serious number of intellectual specialists; imperfection of analytical products, which, in turn, leads to a decrease in qualified demand for serious analytical products; insufficient use by the government of the potential of state analytical institutions and the practice of creating analytical centers on the basis of scientific institutions; insufficient availability (number) of analytical centers at the regional level; inefficient media activity of the country's analytical centers. A proposal has also been put forward for the need to set up a separate state analytical center (think tanks) to address transfer pricing.

Keywords: think tanks; Global Go To Think Tanks Index; analytical centers; analysis; transfer pricing.

References

1. McGann, J.G. and Weaver, R.K. (2000), Think Tanks & Civil Societies: Catalysts for Ideas and Action, Transaction Publishers, New Brunswick, Canada.
2. Sunhurov, A.Yu. (2015), Kak voznykaiut polytycheskye ynnovatsyy: "fabryky mysly" y druhye ynstytuty-medyatory [How do political innovations arise: "thought factories" and other mediating institutions], Polytycheskaia entsyklopedyia, Moscow, Russia.
3. McGann, J.G. (2008), The Global "Go-To Think Tanks". The Leading Public Policy Research Organizations In The World, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
4. McGann, J.G. (2009), 2008 Global Go To Think Tanks Index Report, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
5. McGann, J.G. (2010), 2009 Global Go To Think Tanks Index Report, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
6. McGann, J.G. (2011), 2010 Global Go To Think Tanks Index Report, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
7. McGann, J.G. (2012), 2011 Global Go To Think Tanks Index Report, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
8. McGann, J.G. (2013), 2012 Global Go To Think Tanks Index Report, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
9. McGann, J.G. (2014), 2013 Global Go To Think Tanks Index Report, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
10. McGann, J.G. (2015), 2014 Global Go To Think Tanks Index Report, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
11. McGann, J.G. (2016), 2015 Global Go To Think Tanks Index Report, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
12. McGann, J.G. (2017), 2016 Global Go To Think Tanks Index Report, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
13. McGann, J.G. (2018), 2017 Global Go To Think Tanks Index Report, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
14. McGann, J.G. (2019), 2018 Global Go To Think Tanks Index Report, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
15. Hranovskyj, V. Datsiuk, S. and Kharymanha, T.R. (1998), Sovremennye fabryky mysly (analytycheskyj doklad) [Modern factories of thought (analytical report)], AOZT "U.V.D.", Kyiv, Ukraine.
16. Ilko Kucheriv "Democratic Initiatives" foundation (2000), "Prospects for the development of non-governmental think tanks in Ukraine", available at: https://dif.org.ua/uploads/pdf/1365155116_2486.pdf (Accessed 15 Sept 2019).
17. Razumkov Centre (2003), "Non-governmental think tanks in Ukraine: status and prospects", Natsional'na bezpeka i oborona, vol. 10 (46), pp. 2—26.
18. Razumkov Centre (2007), "Non-governmental think tanks in Ukraine: opportunities, challenges, prospects", Natsional'na bezpeka i oborona, vol.6 (90), pp. 2—42.
19. Razumkov Centre (2016), "World Ranking of think tanks — 2015", available at: http://www.razumkov.org.ua/ukr/journal_pos.php?y=2003&cat=10&pos=133 (Accessed 15 Sept 2019).
20. Kohut, Yu.I. (2014), Analytycheskye tsentry v polytyke, ekonomyke, byznese [Analytical centers in politics, economics, business], TOV "Konsaltynhova kompaniia "SIDKON", Kyiv, Ukraine.
21. Senchenko, M.I. Senchenko, O.M. and Hastynschykov, V.H. (2016), Mozkovi tsentry krain svitu [Brain Centers of the World], DP "Vydavnychyj dim "Personal", Kyiv, Ukraine.
22. Verkhovna Rada of Ukraine (2010), "Tax Code of Ukraine", available at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17 (Accessed 25 Sept 2019).

№ 19 2019, стор. 45 - 51

Рубрика: Державне управління

Дата публікації: 2019-10-22

Кількість переглядів: 1577

Відомості про авторів

А. М. Валюх

д. держ. упр., професор кафедри державного управління, документознавства та інформаційної діяльності, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

A. Valiukh

Doctor of Sciences in Public Administration, Professor, Department of Public Administration, Documenting and Information Activities, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

ORCID:

0000-0002-0233-1319


Є. А. Курілов

магістр міжнародного менеджменту, Українська академія зовнішньої торгівлі, м. Київголовний державний ревізор-інспектор, Державна фіскальна служба України

Ye. Kurilov

MA degree in International Management, Ukrainian Academy of Foreign Trade, Kyiv,State Fiscal Service of Ukraine

ORCID:

0000-0001-9301-6981

Як цитувати статтю

Валюх А. М., Курілов Є. А. Проблеми аналітичних центрів України та шляхи їх вирішення. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 19. С. 45–51. DOI: 10.32702/2306-6814.2019.19.45

Valiukh, A. and Kurilov, Ye. (2019), “Problems of ukrainian think tanks and the ways to solve them”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 19, pp. 45–51. DOI: 10.32702/2306-6814.2019.19.45

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.