EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА — СИСТЕМА ВЗАЄМОЗВ'ЯЗКУ ЯКІСНИХ ТА КІЛЬКІСНИХ ПОКАЗНИКІВ РОЗВИТКУ
Л. О. Чорна, Н. Ю. Чорна

Назад

УДК: 658: 339.138:334.7 (045)

Л. О. Чорна, Н. Ю. Чорна

СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА — СИСТЕМА ВЗАЄМОЗВ'ЯЗКУ ЯКІСНИХ ТА КІЛЬКІСНИХ ПОКАЗНИКІВ РОЗВИТКУ

Анотація

Автори пропонують удосконалену модель управління конкурентоспроможністю на основі визначення конкурентоспроможності як стратегічної мети розвитку підприємства. Методика оцінки представлена за етапами. Відомі методи стратегічного управління автор деталізує до тактичних планів з визначенням конкретних показників розвитку підприємства. Конкурентні переваги фірми можна розділити на дві категорії: "перевага в уміннях" і "перевага в ресурсах". Перша категорія обумовлена ефективністю роботи маркетологів і збутовиків та включає в себе ноу-хау в дослідженнях і проектуванні, вдале використання можливостей маркетингу, вміння організувати стимулювання збуту тощо. Різноманітними можуть бути і ресурси, що сприяють виникненню переваг в конкуренції: доступ до сировини, енергії, комплектуючих; фінансовий, кадровий склад та його кваліфікація; наявність розвиненої системи науково-технічного та комерційного співробітництва. Вчені та практики розрізняють чотири основні рівні конкурентоспроможності підприємства. Перший рівень — нейтральна організація управління. Другий рівень — зовнішня нейтральність. Третій рівень — активна позиція на зовнішньому рівні. Четвертий рівень — активна позиція на зовнішньому ринку та гнучке внутрішнє управління. Методика оцінки конкурентоспроможності підприємства може бути виконана за такими етапами. І етап — визначення кола підприємств-конкурентів. ІІ етап — збір інформації про діяльність підприємств-конкурентів. ІІІ етап — формування системи оціночних показників. Модель стратегічного управління підтримки конкурентоспроможності передбачає використання візуальних карт стратегічних цілей, тактичних планів та профілів конкурентоспроможності для кожного напряму діяльності з подальшою деталізацією до кількісних показників, що характеризують прибутковість, рентабельність, фінансову незалежність як підприємства в цілому, так і його окремих підрозділів та напрямів роботи.

L. Сhorna, N. Сhorna

STRATEGIC MANAGEMENT COMPETITIVENESS OF ENTERPRISES — SYSTEM INTERACTION BETWEEN QUALITATIVE AND QUANTITATIVE INDICATORS

Summary

The authors propose an improved model of competitiveness management based on the definition of competitiveness as a strategic goal of the company. Valuation techniques introduced by stages. Known methods of strategic management to the author details the tactical plans with the definition of specific indicators of corporate development. Competitive advantages of the company can be divided into two categories: "the ability to benefit" and "resource advantage." The first category is due to the efficiency of marketing and marketers, and includes know-how in research and design, good use of marketing, the ability to organize sales promotion and so on. With diversity of resources may be contributing to the emergence of competitive advantages: access to raw materials, energy components; financial, staffing and their qualifications; existence of a developed system of scientific, technical and commercial cooperation. Scientists and practices are four basic levels of competitiveness. The first level — neutral organization management. The second level — external neutrality. The third level — active position on the outer level. The fourth level — an active position in the international market and flexible internal management. Methods of assessing the competitiveness of enterprises can be performed in the following stages. Stage — definition of competing companies. Stage II — gathering information about the company and competitors. Stage III — forming system of performance indicators. The model of strategic management support competitiveness involves the use of visual maps strategic goals, tactical plans and profiles for each of competitive activity, followed by detailed quantitative indicators characterizing profitability, profitability, financial independence as the company as a whole and its individual departments and areas of work.

№ 3 2015, стор. 15 - 18

Рубрика: Економіка

Кількість переглядів: 699

Відомості про авторів

Л. О. Чорна

д. е. н., професор, завідувач кафедри менеджменту та адміністрування, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету

L. Сhorna

Vinnytsia trade and economics institute under, Kyiv National University of Trade and Economics


Н. Ю. Чорна

к. е. н., доцент кафедри економіки підприємства та міжнародної економіки, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету

N. Сhorna

PhD, Associate Professor of Business Economics and International Economics, Vinnytsia Trade and Economic Institute, Kyiv National University of Trade and Economics

Як цитувати статтю

Чорна Л. О., Чорна Н. Ю. Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства — система взаємозв'язку якісних та кількісних показників розвитку. Інвестиції: практика та досвід. 2015. № 3. С. 15–18.

Сhorna, L. and Сhorna, N. (2015), “Strategic management competitiveness of enterprises — system interaction between qualitative and quantitative indicators”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 3, pp. 15–18.

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.