EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОГО БАНКІВСЬКОГО МАРКЕТИНГУ
В. М. Харабара, Р. І. Грешко, О. В. Третякова

Назад

DOI: 10.32702/2306-6814.2021.4.43

УДК: 336.71

В. М. Харабара, Р. І. Грешко, О. В. Третякова

ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОГО БАНКІВСЬКОГО МАРКЕТИНГУ

Анотація

За наслідками пандемії та падіння світової економіки, негативно відобразились і на функціонуванні банківського сектора. На вітчизняному ринку банківських послуг відмічено значне зниження рентабельності діяльності банків, скорочення їхньої кількості, що призвело до підвищення конкуренції. Отож, актуальним постає питання розробки та використання дієвих інструментів управління банківською діяльністю. У статті розглянуто основні тенденції та особливості розвитку банківського маркетингу у сучасних умовах, визначено основні види та інструменти маркетингу відносин; розглянуто концепцію переходу від традиційного до електронного банківського маркетингу. На основі досліджень науковців узагальнено поняття банківського маркетингу та його інструментарію. Визначено основні тенденції його розвитку в сучасних реаліях. В процесі дослідження використано загальнонаукові і спеціальні методи під час аналізу і оцінці банківського маркетингу, застосування його класичних інструментів, соціальних мереж, нових концепцій, заснованих на використанні передових інформаційних технологій, які надають банкам унікальні можливості для розширення клієнтської аудиторії і вивчення її думки. Встановлено, що збутова діяльність банку неможлива без активної комунікаційної політики, під якою розуміється система засобів взаємодії банку з потенційними споживачами. Виявлено, що економічно розвинені країни світу накопичили значний досвід банківського маркетингу. Нові маркетингові концепції та інструменти банківського маркетингу, а також соціальні мережі, які надають банкам унікальні можливості як для розширення клієнтської аудиторії, так і для вивчення її думки про переваги і недоліки пропонованих банком продуктів. Установлено, що банки активно застосовуються канали комунікації всередині банку, зокрема Digital Signage, або цифровий мерчандайзинг — сучасний потужний інформаційно-рекламний інструмент, а також активно використовують CRM систему (Customer Relationship Management), яка заснована на використанні передових інформаційних технологій, за допомогою яких банк збирає інформацію про своїх клієнтів. За результатами виконаного дослідження сформовано пропозиції щодо активізації використання маркетингового інструментарію в банківській сфері.

Ключові слова: банк; маркетинг; банківські послуги; банківський маркетинг; цифровий маркетинг.

Література

1. Демків Ю.М. Проблеми різноманітності тлумачення поняття "банківська послуга" [Електронний ресурс].— Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/e-journals/pspe/2011_3/Demkiv_311.htm
2. Луців Б. Банківський маркетинг в умовах цифрової глобалізації. Світ фінансів. Вип. 1 (62), 2020. С. 20—32.
3. Лютий І.О., Солодка О.О. Банківський маркетинг: підручник. Київ, 2009. 776 с.
4. Міщенко В.І, Науменкова С.В. Особливості маркетингу банківських інновацій в умовах невизначеності та асиметрії інформації. Гроші, фінанси і кредит. Вип. 46-2. 2019. С. 83—89.
5. Радченко О.В. Сучасні тенденції розвитку банківського маркетингу та проблеми його впровадження в банках України [Електронний ресурс].— Режим доступу: file:///C:/Users/roman/AppData/Local/Temp/29022-Article%20Text-54441-1-10-20141108.pdf
6. Стрельченко О., Скорик В. Характеристика банківського маркетингу як складника діяльності публічної адміністрації у сфері економіки та фінансів. Підприємство, господарство і право. Вип. 6. 2020. С.156—161.
7. Сукач О.М., Сиволап Ю.Ю. Маркетингові інструменти в системі управління банком. Економіка та суспільство [Електронний ресурс].— Режим доступу: file:///C:/Users/roman/AppData/Local/Temp/101-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-96-1-10-20210204.pdf
8. Ткачук В.О. Маркетинг у банку: навчальний посібник. Тернопіль: "Синтез-Поліграф", 2006. 225 с.
9. Ткачук В.О., Тимків А.О. Банківський маркетинг: сутність, особливості, еволюція. Економіка і суспільство. Вип. 13. 2017. С. 1244—1250.

V. Kharabara, R. Greshko, O. Tretyakova

FEATURES OF MODERN BANKING MARKETING

Summary

As a result of the pandemic and the fall of the world economy, they had a negative impact on the functioning of the banking sector. In the domestic market of banking services there was a significant decrease in the profitability of banks, reducing their number, which led to increased competition. Therefore, the issue of developing and using effective banking management tools is relevant. The article considers the main trends and features of the development of banking marketing in modern conditions, identifies the main types and tools of relationship marketing; the concept of transition from traditional to electronic banking marketing is considered. Based on the research of scientists, the concept of banking marketing and its tools are generalized. The main tendencies of its development in modern realities are determined. The research uses general and special methods in the analysis and evaluation of banking marketing, the use of its classic tools, social networks, new concepts based on the use of advanced information technologies that provide banks with unique opportunities to expand customer audience and study its opinion. It is established that the bank's sales activities are impossible without an active communication policy, which means a system of means of interaction between the bank and potential customers. It was found that the economically developed countries of the world have accumulated considerable experience in banking marketing. New marketing concepts and tools of banking marketing, as well as social networks, which provide banks with unique opportunities both to expand the customer audience and to study their views on the advantages and disadvantages of the products offered by the bank. It is established that banks actively use communication channels within the bank, in particular Digital Signage, or digital merchandising — a modern powerful information and advertising tool, and also actively use CRM system (Customer Relationship Management), which is based on the use of advanced information technologies. collects information about its customers. According to the results of the study, proposals were made to intensify the use of marketing tools in the banking sector.

Keywords: ank; marketing; banking services; banking marketing; digital marketing.

References

1. Demkiv, Yu. M. "Problems of diversity of interpretation of the concept of "banking service"", (2013), available at: http://archive.nbuv.gov.ua/e-journals/pspe/2011_3/Demkiv_311.htm (Accessed 11 February 2021).
2. Lutsiv, B. (2020). "Banking marketing in the context of digital globalization". The world of finance. Issue 1 (62), pp. 20—32.
3. Lutyiu, I. Solodkay, O. (2009), "Banking marketing: a textbook". Kyiv, 776 p.
4. Mishchenko, V.I. Naumenkova, S.V. (2019), "Features of marketing of banking innovations in the conditions of uncertainty and asymmetry of information." Money, finance and credit. Issue 46-2, pp. 83—89.
5. Radchenko, O.V.(2014), "Current trends in banking marketing and problems of its implementation in Ukrainian banks," available at: file:///C:/Users/roman/AppData/Local/Temp/29022-Article%20Text-54441-1-10-20141108.pdf (Accessed 10 February 2021).
6. Strelchenko, O. Skoryk, V. (2020), "Characteristics of banking marketing as a component of public administration in the field of economics and finance." Enterprise, economy and law. Issue 6, pp. 156—161.
7. Sukach, OM, Sivolap, Yu.Yu. (2020), "Marketing tools in the bank management system". Economy and society, available at: file:///C:/Users/roman/AppData/Local/Temp/101-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-96-1-10-20210204.pdf (Accessed 11 February 2021).
8. Tkachuk, V.O. (2006), "Marketing in the bank: a textbook". Ternopil: "Synthesis-Polygraph", 225 p.
9. Tkachuk, V.O, Tymkiv, A.O. (2017), "Banking marketing: essence, features, evolution". Economy and society. Issue 13, pp. 1244—1250.

№ 4 2021, стор. 43 - 46

Рубрика: Економіка

Дата публікації: 2021-03-02

Кількість переглядів: 1224

Відомості про авторів

В. М. Харабара

к. е. н., доцент кафедри фінансів і кредиту, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Чернівці, Україна

V. Kharabara

PhD in Economics, Associate Professor, Chernivtsi National Fedkovych University

ORCID:

0000-0002-8555-6440


Р. І. Грешко

к. е. н., доцент кафедри фінансів і кредиту,Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Чернівці, Україна

R. Greshko

PhD in Economics, Associate Professor, Chernivtsi National Fedkovych University

ORCID:

0000-0003-3054-356X


О. В. Третякова

к. е. н., доцент кафедри фінансів і кредиту, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Чернівці, Україна

O. Tretyakova

PhD in Economics, Associate Professor, Chernivtsi National Fedkovych University

ORCID:

0000-0002-4843-1729

Як цитувати статтю

Харабара В. М., Грешко Р. І., Третякова О. В. Особливості сучасного банківського маркетингу. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 4. С. 43–46. DOI: 10.32702/2306-6814.2021.4.43

Kharabara, V., Greshko, R. and Tretyakova, O. (2021), “Features of modern banking marketing”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 4, pp. 43–46. DOI: 10.32702/2306-6814.2021.4.43

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.