УДК: 631
І. В. Гончаренко, Н. С. Лацановська, А. О. Бібік
ОСНОВНІ ФАКТОРИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ НА ЗОВНІШНІХ РИНКАХ
Анотація
Метою дослідження є обгрунтування теоретичних засад та прикладних напрямів підвищення конкурентоспроможності продукції сільськогосподарських підприємств. Визначити основні параметри якості продукції підприємств аграрного сектору України та порівняти їх з параметрами якості інших країн. Визначити ціну експортованого зерна в різних країнах. Запропонувати заходи щодо удосконалення організації експортої діяльності. Теоретичну і методичну основу дослідження складають системний підхід до вивчення економічних явищ ,статистичні збірники, закони України та нормативно-правові акти державних органів управління, статистичні матеріали Державного комітету статистики України із зовнішньоекономічної діяльності, дані звітів Міністерства аграрної політики України. В результаті визначено та проаналізовано цінову політику ринку зерна та стандарти якості в різних країнах в порівняні з вітчизняним. Наукова новизна одержаних результатів полягає у системному обгрунтуванні теоретико-методичних положень та розробленні практичних рекомендацій, які у сукупності вирішують наукову проблему забезпечення конкурентоспроможності продукції ринку зерна з урахуванням світових тенденцій, вимог внутрішнього й зовнішнього ринків зернових, національних особливостей та потенціалу України. Практичне значення одержаних результатів статті полягає в обгрунтуванні пропозицій і рекомендацій щодо забезпечення конкурентоспроможності продукції зернових за рахунок використання системи організаційно-економічних чинників і державних регуляторів його розвитку в Україні. Механізм економічних взаємовідносин між партнерами підкомплексу, в основу якого покладено застосування економічно обгрунтованих цін. Визначенні параметри якості зернових культур країн Європейського Союзу можуть стимулювати до підвищення якості зернових вітчизняних виробників.
I. Goncharenko, N. Latsanovska, A. Bibik
KEY FACTORS SUPPORT COMPETIVENESS OF AGRARIAN EN-TERPRISES ON FOREIGN MARCETS
Summary
The study aims to study the theoretical foundations and applied areas of improving the competitiveness of agricultural enterprises. Identify the basic parameters of the quality of companies in Ukraine's agricultural sector and to compare them with quality parameters other countries. Determine the price of grain exported in various countries. Suggest measures for improvement of export activities. Theoretical and methodological basis of the study make a systematic approach to the study of economic phenomena, statistical compilations, the laws of Ukraine and regulations of public authorities , statistical data of the State Statistics Committee of Ukraine of foreign trade, data reports from the Ministry of Agrarian Policy of Ukraine. As a result, identified and analyzed the grain market pricing and quality standards in different countries in comparison with the domestic . Scientific novelty of the results is the systematic justification of theoretical and methodological positions and develop practical recommendations that collectively solve a scientific problem of the grain market competitiveness of products based on global trends and requirements of internal and external markets cereals, national characteristics and potential of Ukraine . The practical significance of the results of the paper is in the justification of proposals and recommendations for the competitiveness of cereal production through the use of organizational and economic factors and government controls its development in Ukraine. The mechanism of economic relations between the partners subcomplex , which is based on the use of cost -based prices. Determination of parameters of quality of crops in the European Union are encouraged to improve the quality of grain domestic producers.
№ 3 2014, стор. 112 - 115
Рубрика: Економіка
Кількість переглядів: 1066